וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים חוזרים היום לאוניברסיטאות

נעמה טלמור

2.11.2008 / 0:17

לאחר שהוסרו איומי השביתה, יחלו החל מהיום כ-75 אלף סטודנטים את לימודיהם. אולם המשבר הבא בפתח והסגל הזוטר מאיים בשיבושים

75,290 סטודנטים יחלו החל מהיום (ראשון) את לימודיהם באוניברסיטאות. על פי הערכות המועצה להשכלה גבוהה, במדינת ישראל ילמדו השנה כ-270 אלף סטודנטים. כ-213 אלף ילמדו לתואר ראשון, כ-45 אלף ילמדו באוניברסיטאות לתואר השני ואילו כ-10,500 ילמדו לדוקטורט. על פי הנתונים, ישנה עלייה של 2% בממוצע במספר הסטודנטים. מסך כל הסטודנטים, כ-75 אלף לומדים באוניברסיטאות, כ-75 אלף במכללות האקדמיות, 21 אלף במכללות להכשרת מורים ובאוניברסיטה הפתוחה כ-42 אלף.

נתון מעניין נוסף הוא ההפרש בין מספר הלומדים לתואר ראשון במכללות האקדמיות ובין אלו הלומדים באוניברסיטאות. בשנה שעברה עמד הפער על כ-4,000 סטודנטים לטובת האוניברסיטאות, ואילו ההערכה היא כי בשנת הלימודים תשס"ט, יהיה מספר הסטודנטים במכללות האקדמיות כמעט שווה לזה של האוניברסיטאות (כ-75,000 סטודנטים).

לאחר מסכת שביתות ארוכה שעברו הסטודנטים בישראל בשלוש השנים האחרונות, תיפתח שנת הלימודים ברגע האחרון עם איום אחד בלבד - שיבוש הלימודים האקדמיים על ידי הסגל הזוטר. ככל הנראה, היום יחליטו נציגי הסגל הזוטר, לנקוט בשביתות אזהרה בהמשך השבוע, אם אכן לא יימצא התקציב הדרוש לתוספות השכר המשמעותיות שחתמו עליהן עם האוניברסיטאות. ביום חמישי האחרון הודיע ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי הוא מוסיף למערכת ההשכלה הגבוהה 515 מליון שקלים שיועברו להבראת המערכת. הכרעה זו הובילה לסיום המיידי של המשבר ואיום השביתה הוסר.

"לא דואגים לסטודנטים"

חברי הסגל הזוטר הופתעו לגלות כי הסכם השכר החדש שנחתם, אינו נכלל כלל בתקציב. "ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) שוב הסכימו לפתוח את שנת הלימודים מבלי לדאוג לסטודנטים לתארים מתקדמים, המשמשים כחברי סגל אקדמי והמורים מן החוץ, אמר שי מלצר, יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות.

דני שפרוך, יו"ר הסגל הזוטר באוניברסיטת תל אביב, אמר כי "הסגל האקדמי הזוטר מהווה שני שלישים מכוח ההוראה באוניברסיטאות. תמוה שוועד ראשי האוניברסיטאות והאוצר חוגגים הסכם לפתיחת שנת הלימודים מבלי לדאוג ליישום ההסכם על תנאי העסקה מינימאליים לסגל הזוטר ולמורים מן החוץ. אנחנו מסרבים להשתתף במסיבת פתיחת שנה על חשבוננו. אנו מקווים שהסכם הסגל הזוטר יאושר בהקדם כך שלא יהיה צורך בצעדים נוספים, מעבר לשביתות האזהרה. אנו נהיה מוכנים להגיע גם לשביתה כללית, ללא הגבלת זמן." מארגון הסגל הזוטר נמסר כי הודעה על זמני שביתות האזהרה תפורסם בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully