וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחנה אובמה - ששון, במחנה מקיין - דיכאון

אריאל קריל

1.11.2008 / 23:30

עוד עידוד לאובמה. סקר חדש מגלה, כי 43% מתומכיו של המועמד הדמוקרטי נלהבים מהקמפיין, לעומת 13% בלבד בקרב תומכי יריבו

מסקר שפרסמה היום (שבת) סוכנות הידיעות הידיעות "איי.פי" עולה, כי 43% מתומכיו של ברק אובמה לנשיאות ארה"ב נלהבים מהקמפיין שהוא מוביל, זאת לעומת 13% בלבד מקרב תומכיו של יריבו, ג'ון מקיין. יתרה מזאת שלושה ימים לפני הבחירות לנשיאות, מודים 52% מתומכיו של מקיין כי המרוץ לנשיאות הותיר אותם ממורמרים, לעומת 30% ממחנהו של אובמה.

הסקר, שנועד לבחון את רגשותיהם של מצביעים משני המחנות לאורך מערכת הבחירות, מצביע על כך שרוב תומכיו של אובמה גאים ומלאי תקווה, בעוד שבקרב תומכיו של מקיין יש יותר סיכוי למצוא אנשים כעוסים ומשועממים. יתרה מזאת, מאז ספטמבר שמרו תומכיו של אובמה על התלהבותם, בעוד שבקרב תומכיו של מקיין חלה ירידה בהתלהבות: כחמישית מבין תומכיו שהצהירו לפני חודשיים שהם מתעניינים בקמפיין, טוענים כעת שהם אדישים כלפיו.

כל זה עלול לבשר רעות למחנה הרפובליקני, שכן רגשות שליליים כלפי קמפיין בחירות עלולים למנוע ממצביעים ללכת לקלפי ולעבור את התהליך הכואב של הצבעה למישהו שהם מעריכים כי יפסיד. מצד שני, מסביר החוקר ג'ורג' מרקוס, תמיד ישנה הסכנה ששאננות תוביל את תומכיו של אובמה לא להופיע בקלפי.

ככלל, הוסיף מרקוס, ניתן לגבור על רגשות באמצעות אירועים חיצוניים, כגון הקמפיין או שכן שמדרבן אותך להצביע. לדבריו, מטותיהם של שני המועמדים השקיעו מאות מיליוני דולרים בדיוק מהטעמים האלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully