וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיזבאללה מינה יורש למורנייה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.11.2008 / 18:15

מוסטפא שחאדה, ממקימי הזרוע הצבאית של חיזבאללה, הוא ככל הנראה יורשו של הבכיר שחוסל. "הארגון ממלא את החלל שנפער"

לפני שבועות ספורים התכנסה הוועידה הכללית של ארגון חיזבאללה והחליטה להאריך את כהונתו של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה ולהביע אמון מחודש בו. לפי דיווח היום (שבת) בעיתון כוויתי, ההחלטה עוגנה בפסק הלכה שכתב המנהיג הרוחני של אירן, האיתוללה עלי חמינאי. עוד דווח כי הארגון מתכוון למנות מחליף לבכיר שחוסל עימאד מורנייה.

"גורמים בכירים בארגון הביעו את אי שביעות רצונם ואף את כעסם מהדיווח בעיתון האירני 'ח'ורשיד' לפיו בכיר הארגון האשם ספי א-דין מונה ליורשו של נסראללה", נמסר בעיתון. לפי הדיווח, הוועידה, המתכנסת כל ארבע שנים, הקדימה הפעם את כינוסה לאור ההתפתחויות האחרונות בזירה הלבנונית ולנוכח הפילוג הפנימי.

במקביל דנו משתתפי הוועידה במינוי מחליף לבכיר הארגון עימאד מורנייה שחוסל בלב דמשק בחודש פברואר. לפי הדיווח, קיימת נטייה רצינית למנות במקום מורנייה את מוסטפא שחאדה. הסיבות, לפי הדיווח, רבות: שחאדה הוא מבכירי הזרוע הצבאית של חיזבאללה ואף היה מבין מקימיה, הוא נחשב לאדם נמרץ ומהימן, וכמו מורנייה הוא פועל באפילה והרחק מהתקשורת. "כל הסימנים העולים מהוועידה מצביעים על כך שהארגון הצליח למלא את החלל שנפער לאחר חיסול מורנייה", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully