וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטת קסאם נפלה בשטח פתוח מדרום לשדרות

שי מכלוף ויהושע בריינר

1.11.2008 / 12:59

אזעקת "צבע אדום" הופעלה בעיר אך הרקטה נפלה בשטח פתוח ולא גרמה לנפגעים או לנזק. זוהי הפרת הרגיעה השלישית השבוע

רקטת קסאם נפלה בצהרים (שבת) מדרום-מזרח לשדרות. הרקטה נפלה בשטח פתוח ולא גרמה לנפגעים או לנזק. אזעקת "צבע אדום" נשמעה בעיר.

הפרה זו של הרגיעה מצטרפת לשורת של הפרות שאירעו בשבוע החולף. אתמול בבוקר נורו טילים נגד טנקים לעבר כוח צה"ל שהתקרב לעבר חוליית חמושים שעסקה בהנחת מטען חבלה ליד גדר המערכת בדרום הרצועה. בנוסף, אש נורתה לעבר הכוח כאשר נכנס לשטח על מנת לבצע סריקות.

ביום חמישי נפלה רקטת קסאם בשטח פתוח סמוך לאחד הקיבוצים בתחום המועצה האזורית שער הנגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. אזעקת "צבע אדום" הופעלה בשדרות לפני הנפילה בשעה שילדים רבים היו בדרכם לבתי הספר, וגרמה למתח רב. בעקבות הפרת הרגיעה, הורה שר הביטחון אהוד ברק על סגירת מעברי הגבול בין ישראל לרצועת עזה.

ביום שלישי שעבר נפלה רקטת קסאם סמוך לקיבוץ גברעם. על פי מערכות המכ"ם הרקטה נורתה סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה ונפלה בשטח פתוח, אם כי לא נשמע פיצוץ וכוחות הביטחון לא מצאו את הקסאם. גם במקרה זה הורה שר הביטחון אהוד ברק בתגובה על סגירת המעברים ליומיים ולא יום אחד, כפי שהיה נהוג עד אז במקרה של ירי קסאם.

מאז כניסת הרגיעה לתוקפה ביוני, נורו לעבר הנגב המערבי כ-26 רקטות קסאם וכ-25 פצצות מרגמה. על אף מספר הפרות במהלך השבועות האחרונים, בהן גילוי של כעשרה מטעני חבלה שהונחו על גדר המערכת, במערכת הביטחון מעריכים שלא חמאס הוא שאחראי לירי אלא גורמים אחרים ברצועה, זאת משום שבחמאס לא מעוניינים להפר את הסכם הרגיעה על מנת לשמור על המעברים פתוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully