וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: "נחשפה רשת ריגול למען ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.11.2008 / 16:30

צבא לבנון הודיע כי עצר מרגלים ש"משתייכים לרשת טרור וריגול שמעורבת בעסקאות עם הצבא הישראלי". העיתון "א-ספיר" דיווח כי ייתכן שהרשת קשורה לחיסול מורנייה

צבא לבנון אישר היום (שבת) את הדיווחים לפיהם חשף רשת מרגלים שפעלה עבור ישראל. הצבא הודיע כי עצר שני חברים ברשת וכי ברשותם נמצאו מצלמות וציוד תקשורת מתוחכם. לא פורסמה אזרחותם של השניים, שעל פי הודעת הצבא "משתייכים לרשת טרור וריגול שמעורבת בעסקאות עם הצבא הישראלי". השניים הודו במעקב אחר מרכזים פוליטיים ואישים בכירים במפלגה. הצבא לא הבהיר באיזו מפלגה מדובר והדגיש כי חקירת השניים נמשכת.

הבוקר דיווח העיתון הלבנוני "א-ספיר" כי צבא לבנון עצר רשת ריגול שפעלה במשך למעלה משני עשורים עבור המוסד. לפי מקורות משפטיים וביטחוניים בכירים, הרשת נחשפה לאחר שבאחרונה נעצר מנהיג הרשת בבקעה הלבנונית ובה התגלה כי הרשת פעלה למען המוסד הישראלי וסיפקה לו מידע על אנשים ומקומות בלבנון.

תושבי הבקעה מסרו לעיתון כי בפשיטה על ביתו של האדם, הם מצאו במכוניתו מצלמה משוכללת שעמה הוא צילם אנשים ומספרים של מכוניות ממרחקים ארוכים. המקורות מסרו לעיתון כי לאחר חקירתו נעצר גם בן משפחתו שהודה בגיוסו למוסד. הוא הודה כי הטיל עליו משימות לצלם ולעקוב אחר אישים ומקומות רגישים באזור הבקעה המרכזית.

בחקירת מנהיג הרשת התגלה כי הוא גויס בשנות השמונים על ידי פעיל באחד הארגונים הפלסטינים שפעלו באזור, וכי הוא עצמו גייס אנשים נוספים. לפי הדיווח, מכוניתו ומסמכים מביתו, שהוחרמו על ידי הכוחות הלבנונים, הוכיחו בבירור כי הוא משתמש בטכנולוגיה חדשנית בעת פעילותו ובעת מגעיו עם ישראל.

עוד דווח כי הרשת עקבה בעבר גם אחרי ארגונים פלסטינים ואחרי מטות של הצבא והמודיעין הסורים. יחד עם זאת, בשנים האחרונות עלה כי היא עקבה בעיקר אחר פעילותו של חיזבאללה, אנשיו ומטותיו. על פי החקירות, נראה כי הרשת לא פעלה רק בלבנון אלא גם בסוריה וכי היא עקבה אחר מתקנים ביטחוניים רגישים בדמשק וכי ייתכן שיש לה קשר לחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה בלב העיר או לחיסולו של הקצין הסורי מוחמד סלימאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully