וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: רעידת משנה בעוצמה 5 בסולם ריכטר

1.11.2008 / 8:03

סוכניות הסיוע: מגפות החלו להתפשט בקרב אלפי האנשים ששרדו את רעש האדמה החזק בשבוע שעבר. מניין ההורגים הגיע ל-300 בני אדם

רעידת משנה חזקה בעוצמה של 5 בסולם ריכטר פקדה הלילה (שבת) בדרום מערב פקיסטן. סוכנויות הסיוע הזהירו כי מחלות ומגפות החלו להתפשט בקרב עשרות אלפי בני האדם ששרדו את רעידת האדמה החזקה שפקדה את המדינה ביום שלישי האחרון, אז פקדה את המדינה רעידת אדמה בעוצמה של 6.4 בסולם ריכטר. טרם הגיעו דיווחים על הרוגים כתוצאה מרעידת המשנה שהתרחשה הלילה, שהייתה רעידת המשנה השנייה החזקה ביותר מתוך 250 רעשים שהורגשו באזור מאז רעידת האדמה החזקה בשבוע שעבר. מניין ההרוגים עד כה ברעש הגיע ל-300 בני אדם. "תיעדנו עד כה 253 רעידות משנה", אמר סייפולה שאמי ממחלקת המטאורולוגיה של פקיסטן לסוכנות הידיעות הצרפתית.

הרעש הורגש בעיקר בעיר קואטה שלגבול אפגניסטן, אך לדברי המשטרה הפקיסטנית מרבית ההרס וההרג אירעו מחוץ לעיר. כוחות הצלה וסיוע מיהרו לאזורים המוכים והחלו במלאכת פינוי הפצועים והגופות מתוך ההריסות. תושבים רבים בעיר עזבו את בתיהם מחשש לקריסות, והם ממלאים את הרחובות. לפחות 120 אלף בני אדם הפכו למחוסרי בית בעקבות רעידת האדמה.

סוכנויות סיוע פקיסטניות ובינלאומיות נאבקים לעזור לניצולים שנאלצו לבלות את הלילה בשטח פתוח. ככל שהתקדמו מאמצי החילוץ, נמצאו עוד קורבנות בכפרים נידחים שהגישה אליהם קשה במיוחד. לדברי הצבא הפקיסטני, חיילים, מסוקים, אוהלים ושמיכות, מזון ותרופות נשלחו לאזור מוכה האסון.

ארגון הבריאות העולמי מסר כי שלח מספיק סיוע רפואי וציוד ל-50 אלף בני אדם. הוא מטיס בנוסף ציוד טראומה המוחזק במאגר של האו"ם בדובאיי על מנת לטפל ב-400 פצועים. גם ארגונים מוסלמיים קיצוניים הפועלים במדינה מיהרו להגיש עזרה לניצולי הרעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully