וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למיתון? ירידה בצריכה הפרטית בארה"ב

נמרוד הלפרן

1.11.2008 / 23:27

בחודש ספטמבר ירדה הצריכה הפרטית ב-0.3% - הנפילה החדה ביותר זה ארבע שנים. במקביל, נרשמה התמתנות של האינפלציה

מבול של נתוני מקרו שפורסמו היום בארה"ב חיזקו את ההערכות כי הכלכלה הגדולה בעולם נמצאת בדרכה למיתון. הצריכה הפרטית בארה"ב ירדה בספטמבר לראשונה זה שנתיים, והפעילות העסקית באזור שיקגו נפלה לרמות של המיתון האחרון של ארה"ב בתחילת העשור. במקביל, נרשמה התמתנות של האינפלציה ונפילה חדה בבטחון הצרכנים.

הצריכה הפרטית בארה"ב נפלה בחודש ספטמבר ב-0.3% - הנפילה החדה ביותר זה ארבע שנים - לאחר שנותרה ללא שינוי בחודשים אוגוסט ויולי. כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הנפילה תאמה את תחזיות הכלכלנים.

הנתונים שפורסמו היום הצביעו גם על התמתנות של האינפלציה בארה"ב. מדד המחירים לצרכן, המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE) ללא מחירי המזון והאנרגיה - המדד המועדף על הבנק הפדרלי לאומדן האינפלציה - עלה בספטמבר ב-4.2% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת. זאת לאחר עלייה של 4.5% באוגוסט לעומת החודש המקביל בשנת 2007. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והדלק, עלה בספטמבר ב-2.4% לעומת החודש המקביל, לאחר עלייה שנתית של 2.5% באוגוסט.

ירידה גם בביטחון הצרכנים

עוד בחזית המקרו: מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו נפל החודש לרמה של 37.8 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז תקופת המיתון האחרונה בארה"ב בשנת 2001 - לעומת 56.7 נקודות בספטמבר, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 48 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות העסקית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקפת ירידה בפעילות. בשנה שעברה, היה המדד בממוצע ברמה של 54.4 נקודות.

רכיב ההזמנות החדשות של המדד נפל החודש לרמה של 32.5 נקודות לעומת 53.9 נקודות בספטמבר. רכיב הייצור במדד צלל לרמה של 30.9 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 1980 - לעומת 71.4 בספטמבר.

עוד בחזית המקרו היום: מדד בטחון הצרכנים בארה"ב נפל לקראת סוף אוקטובר לרמה של 57.6 נקודות, לעומת 70.3 נקודות בסוף ספטמבר - הנפילה החדה מאז הושק המדד בשנת 1978 - מסרו היום אוניברסיטת מישיגן וחברת המידע הפיננסי רויטרס. בשנה שעברה היה המדד בממוצע ברמה של 85.6 נקודות.

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב רשם ברבעון השלישי צמיחה שלילית של 0.3% במונחים שנתיים, מסר אתמול משרד המסחר האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully