וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשו בו לינץ' רק בגלל הצבע שלו"

נתיב נחמני

31.10.2008 / 22:03

אלמונים תקפו אזרח ישראלי יליד קונגו בשכונת קרית שלום שבת"א. רעייתו: "העיניים שלהם ירקו שנאה. הם הרביצו לו מכל הכיוונים וצעקו: 'תסתלק מפה כושי מסריח'"

תקיפה על רקע גזעני אירעה היום בצהריים (שישי) בתל אביב: אלמונים תקפו אזרח ישראלי יליד קונגו במרכז המסחרי בשכונת קרית שלום בעיר, תוך קריאות גנאי לעברו. "הם עשו בו לינץ' ורק בגלל הצבע שלו", סיפרה אשתו שהייתה עדה לאירוע.

"היום היה לנו את הכבוד להיות עדים לשנאה תהומית במקום שנקרא קרית שלום", סיפרה מרגרט, אשתו של גבסו גננדו (35) שהגיע לארץ לפני 13 שנים ומאז הקים פה בית והשניים מגדלים כאן ילדים.

היום בסביבות השעה 12:00 בצהרים יצאו בני הזוג לערוך את קניותיהם במרכז המסחרי שברחוב ישראל גורי בשכונה בה הם גרים. מרגרט נכנסה לאטליז בשעה שבעלה ניגש לסמטה אחורית כדי להטיל את מימיו.

"מישהו התקרב אלי וצעק 'מה אתה עושה'", סיפר גננדו, "אמרתי שאני מצטער, אבל הוא פשוט צעק עליי עוד, ברגע הגיע עוד אחד והם התחילו להרביץ לי". אשתו, שרגעים ספורים קודם לכן נכנסה לחנות, שמעה את זעקות בעלה ויצאה לעבר הסמטה. "כשיצאתי החוצה ראיתי שניים מרביצים לו ותוך שניות כל מי שהיה באזור הגיע, הם הרביצו לו מכל הכיוונים, חנקו אותו וצעקו 'חיה, תסתלק מפה' ו-'כושי מסריח'", אמרה, "צעקתי לאנשים שיעזרו לבעלי, אבל זה לא עזר. עשרים איש עמדו שם ולא עשו כלום, רק הסתכלו".

גבסו, שהתרכז בלגונן על גופו ואשתו שנכנסה להלם מראות עינייה, לא יודעים לומר את מספר האנשים שהיכו אותו, אך לדבריהם בכל רגע מהאירוע הוא היה מוקף בבני אדם שהיכו אותו. "המבוגר מבניהם לקח ארגזי פלסטיק גדולים שהיו שם ואיתם הוא היכה אותי בגב", הוא מספר. באותו הזמן, מרגרט מנסה למשוך אחד אחד את אלו שמכים את בעלה ממרכז ההתקוטטות, אך ללא הועיל. "לקראת הסוף, אחד מהם הלך והביא איתו איזה מוט, אבל אז בעלי הצליח להיחלץ מהם וברחנו. חלקם רדפו אחרינו, אבל בשלב מסוים הם נעצרו והצלחנו להימלט מהם", סיפרה.

משם, המשיכו בני הזוג לבית החולים, שם קיבל טיפול לפצעיו ובערב הלכו לתחנת המשטרה על מנת להגיש תלונה. "אם הייתי לבן זה בטח לא היה קורה", אמר גננדו ואשתו הסכימה. "העיניים שלהם ירקו שנאה. מזל שבעלי הוא איש יחסית גדול וחזק מאוד, אחרת הוא לא היה מחזיק שם מעמד - הם היו הורגים אותו", אמרה, "מה שבטוח שלאזור הזה אנחנו לא נתקרב יותר, אנחנו פשוט מפחדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully