וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה סיימו את אוקטובר בנפילה של 11%

נמרוד הלפרן

31.10.2008 / 20:32

עם זאת, הן ננעלו היום בעליות, ובכך השלימו זינוק שבועי של 12%. לונדון קפצה השבוע ב-12.7%% אך נפלה החודש ב-10.7%

בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית זה היום הרביעי ברציפות ורשמו זינוק שבועי של כ-12%, אולם בכל זאת השלימו נפילה חודשית של כמעט 13% - הנפילה החודשית החדה זה שש שנים. מגזרי התרופות והסחורות הובילו את העליות היום; ירידות נרשמו במגזר הפיננסים.

בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 2% והשלימה זינוק שבועי של 12.7% - הקפיצה השבועית החדה מעולם. עם זאת, בסיכום חודשי, נפלה הבורסה באוקטובר ב-10.7%, הנפילה החודשית החדה ביותר מאז המפולת של שנת 1987. מתחילת השנה, נפלה בורסת לונדון ב-32%.

בורסת פרנקפורט עלתה היום ב-2.4%; פאריס הוסיפה היום 2.3%. מדד יורו פירסט 300 הכלל אירופי עלה היום ב-2.8% בדרכו לעלייה שבועית של 11.9%. עם זאת, בסיכום חודשי נפל המדד באוקטובר ב-12.7% - הנפילה החודשית החדה ביותר מאז ספטמבר 2002.

מגמה חיובית נרשמה במגזר התרופות: יצרנית התרופות הצרפתית סאנופי אוונטיס (סימול SAN.PA) הוסיפה כמעט 5% לאחר שהעלתה את תחזית הרווח לשנה הנוכחית. גלקסו סמיתקליין (סימול GSK.L) הבריטית, יצרנית התרופות הגדולה באירופה, עלתה ביותר מ-4%; חברת התרופות השווייצית רוש (סימול ROG.VX), היצרנית הגדולה בעולם של תרופות לטיפול בסרטן, זינקה בכמעט 10%.

עליות נרשמו גם במגזרי האנרגיה והכרייה. רויאל דאץ'-של (סימול RDSA.L), חברת הנפט הגדולה באירופה, הוסיפה קרוב ל-4%; ריו טינטו (סימול RIO.L), חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, עלתה ב-3.5%.

מנגד, נרשמו ירידות במגזר הפיננסי. ברקליס (סימול BARC.L), הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, נפל ב-13% לאחר שהודיע על כוונתו לגייס 7.3 מיליארד ליש"ט (11.8 מיליארד דולר) מקבוצה הכוללת משקיעים מנסיכויות אבו דאבי וקטאר. HSBC (סימול HSBA.L) הבריטי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, איבד יותר מ-2% בעקבות המלצת "מכירה" של גולדמן סאקס.

  • עוד באותו נושא:
  • אירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully