וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניורה: "ישראל היא האויב, סוריה אחותנו"

ניר יהב

31.10.2008 / 10:24

ראש ממשלת לבנון ממשיך לנגח את ישראל. בראיון לעיתון כוויתי אמר סניורה כי ארצו סובלת מנוכחותה "של התנחלות גזענית באזור"

ראש ממשלת לבנון פואד סניורה אמר היום (חמישי) בראיון לעיתון כוויתי, כי "ישראל היא האויב, סוריה היא אחותנו" . לדבריו, במשך העשורים האחרונים סבלה לבנון, כמו מדינות ערביות אחרות, מנוכחות של "התנחלות גזענית ישראלית באזור, שהובילה לאסון ולפשע תחת אפה של הקהילה הבינלאומית". סניורה הבהיר עוד כי אין מגעים בין ישראל ללבנון: "לא קיים שום תיווך מצרי לחידוש המשא ומתן בין ישראל ללבנון".

"האם יש עוד מדינה ערבית שיכולה לסבול שבע פלישות הרסניות אליה במשך שלושים שנה? דבר זה מוכיח לנו שישראל היא האויב", הוסיף סניורה. בתשובה לשאלה האם סוריה אינה מדינה יריבה של לבנון ענה ראש ממשלת לבנון: "סוריה אינה יריבה. היא ארץ-אחות שלנו". למרות זאת, הוא הודה כי בתקופה מסוימת היא שלטה בלבנון, אולם "כעת יש ללבנון אינטרס אמיתי לבנות יחסים אמיתיים עימה שיהיו מבוססים על כבוד הדדי וריבונות".

בהתייחסו לחיזבאללה אמר סניורה: "אין ספק כי לאורך תקופה ארוכה היה לחיזבאללה תפקיד חשוב בשחרור האדמות – ב-78', 82', 93' ו-96'. זה דבר טבעי. עדיין יש אדמות לבנונית בשליטת ישראל והיא ממשיכה להפר את הריבונות הלבנונית באוויר וביבשה. על כל הלבנונים להתאחד ולהבין כי בסופו של דבר המדינה לא תוכל לפתור את הבעיות שלה אם היא תהיה חלשה. אני סבור כי אף אחד לא יצליח לפתור באמת את בעיותיה של לבנון אם בכוונתו להמשיך ולהטיל ספק במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully