וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל

30.10.2008 / 22:09

החברה עדכנה את הדירוג מ"חיובי" ל"יציב". האוצר: "אנו בטוחים ביכולתו של המשק הישראלי להתמודד עם האתגרים העומדים בפניו"

חברת הדירוג S&P עדכנה את תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"חיובי" ל"יציב", הדירוג נותר ברמה "A". ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי: "אנו בטוחים ביכולתו של המשק הישראלי להתמודד עם האתגרים העומדים בפניו לאור המשבר הפיננסי העולמי בתקופה הקרובה. זאת כאשר העולם עומד בפני האטה כלכלית משמעותית אשר צפויה להביא להאטה בצמיחה של המשק הישראלי. באוצר רואים חשיבות בהליכי אישור תקציב 2009 במסגרות הפיסקאליות שאושרו בממשלה. הדבר יהווה אסמכתא להמשך המדיניות המאקרו כלכלית המונהגת בישראל בשנים האחרונות.

בתגובה להודעה של S&P לגבי השינוי בתחזית דרוג האשראי של החוב במט"ח לטווח ארוך של המשק הישראלי, בנק ישראל חוזר ומדגיש כי יש לו אמון מלא ביכולת של המשק הישראלי להתמודד בהצלחה עם המשבר הפיננסי וההאטה הצפויה במשק העולמי. כפי שאמר בעבר, לא יהסס בנק ישראל לנקוט בכל הכלים העומדים לרשותו כדי לתמוך בפעילות הכלכלית וביציבות הפיננסית. בבנק ישראל מעריכים כי אישורו הצפוי של תקציב 2009 על ידי הכנסת, על פי המתכונת שאושרה כבר על ידי הממשלה, יבטא את המשך המדיניות המקרו כלכלית האחראית שננקטת בשנים האחרונות.

לדברי חברת S&P, שינוי התחזית משקף את ההתדרדרות בסביבה הכלכלית העולמית אשר צפויה להשפיע על הכלכלה מוטת הייצוא של ישראל, כמו כן צוין כי ייתכן ואווירה שלילית זאת תקשה על המשך הורדת נטל החוב הממשלתי הגבוה יחסית (כ 80%) למדינות בדירוג המקביל.

כחלק מההאטה בכלכלה העולמית, ובעיקר האטה במדינות היעד העיקריות למוצרי הייצוא הישראלים מוטי טכנולוגיית העילית, צופים ב S&P אפשרות כי תיתכן ירידה בייצוא המשמש כמנוע הצמיחה המרכזי של ישראל בשנים האחרונות. על רקע זה צופים ב S&P כי הצמיחה בישראל תרד יחסית לצמיחה הגבוהה בשנים האחרונות, ותעמוד בשנת 2009 על 2.5%, או פחות.

עוד ציינה החברה, כי הבחירות הצפויות בתחילת 2009, צפויות לעכב את שיחות השלום עם הפלסטינאים, ולהביא לפעולה של הממשלה ללא תקציב מאושר לפחות רבעון אחד. עם זאת ציינה החברה כי לפעולה ללא תקציב יתרון בתחום הגירעון התקציבי אשר צפוי להיות ברמה של כ 1%.

  • עוד באותו נושא:
  • אשראי
  • s&p

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully