וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן לשופטי העליון: "קבלו את דעת הרוב"

עדי שמחוביץ

30.10.2008 / 22:02

שר המשפטים מגיב בחריפות לשופטי העליון פרוקצ'יה ולוי שהביעו את התנגדותם על מינוי שופטים בזמן ממשלת מעבר

התכתובת בקרב הצמרת המשפטית בעניין מינוי שופטים בעת ממשלת מעבר, נמשכת. שר המשפטים דניאל פרידמן כתב הערב (חמישי) בתגובה למכתבים ששלחו אליו שופטי בית המשפט העליון אילה פרוקצ'יה ואדמונד לוי: "אני מבין את הקושי הפסיכולוגי שיש לכם להפריד בין מעמדכם כאשר אתם יושבים בדין לבין מעמדכם כחברים בוועדה שבה הינכם נדרשים לנהוג ככל חבר אחר. בזמן הועדה אין לכם סמכות מיוחדת לפרש את הדין ועליכם לקבל את דעת הרוב, מה גם זו נתמכת על ידי היועץ המשפטי לממשלה".

פרידמן עונה במכתבו לטענתה של השופטת פרוקצ'יה כי אין זה ראוי למנות לתפקידים ציבוריים בשירות הציבורי בתקופת בחירות, וחוזר על העובדה כי נשיאת בית משפט העליון, דורית בייניש, מונתה בזמן ממשלת מעבר: "עובדה זו מעידה כמאה עדים שאין בהליך המינוי לעליון בתקופה זו קושי. קל וחמור שאין קושי במינוי לבתי המשפט המחוזיים והשלום", כתב פרידמן במכתב.

פרידמן מנמק את דבריו בכך שחוק יסוד הממשלה קובע כי הממשלה היוצאת תמשיך במילוי תפקידה עד שתיכון הממשלה החדשה: "העובדה כי את (השופטת פרוקצ'יה. ע.ש) סוברת שאין מקום למנות כיום לתפקידים ציבוריים אינה הופכת סברה זו השנויה כאמור במחלוקת, לחוק או לדין".

פרידמן ממשיך בנימוקיו ושולח חצים נוספים לעבר בית המשפט העליון ואומר כי גם מההלכה הפסוקה לא ניתן להסיק על שלילת מינויים לתפקידים ציבוריים בתקופת ממשלת מעבר: "אילו היתה הלכה כזו נפסקת על ידי בית המשפט העליון היה הדבר מלמד
על סכנותיה של החקיקה השיפוטית החורגת מתחומיה ועל השיבוש שהיא עלולה לגרום למערכי השלטון".

פרידמן גם מתייחס לטענות השופטים לעניין אמון הציבור וכותב כי דווקא הימנעות בחירת שופטים גוררת ערעור אמון הציבור בבתי המשפט ובמערכת אכיפת החוק, ומציע לשופטים לעיין בעדות הפרשנים השונים על מנת להיווכח בהיקף הנזק של אי מינוי שופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully