וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הסקס שמסעירה את מצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.11.2008 / 10:24

פקיד ממשל בכיר הקים רשת לחילופי זוגות וזכה להענות ערה מאזרחי מצרים השמרנית. אנשי הדת נבוכים: "קיים זיהום מוסרי"

בימים האחרונים מצרים שוצפת וקוצפת. פרשת סקס חדשה ופיקנטית מסעירה את כל אזרחיה, שאינם רגילים לשמוע על אורגיות וחילופי זוגות, אלא על עוני, אבטלה ומשבר המזון. לפני ימים ספורים עצרה משטרת מצרים פקיד ממשל בכיר בן 48 ואת אשתו, מורה בת 28, באשמה שהקימו רשת לחילופי זוגות. בכך נחשפה אחת הפרשות המביכות ביותר שאירעו אי פעם במצרים השמרנית.

סיפור המעשה התחיל בסרט פורנו בו צפה הזוג המצרי. הבעל המשועמם הביט על אשתו ושאל: "אולי נחקה את העלילה בסרט ונקיים גם אנחנו אורגיות עם בני זוג נוספים?". להפתעתו, אשתו הסכימה ומכאן הפרשה התגלגלה. השניים שלחו מאות הודעות דואר אלקטרוני ופרסמו הזמנות לאורגיות בחדרי צ'אט בנושאי סקס באינטרנט. תוך שעות ספורות נענו להזמנתם 44 זוגות סקרנים, אולם רק אחדים מהם זכו להיפגש עם הפקיד הבכיר ואשתו ולקיים עימם אורגיות.

השמועה על האורגיות החלה להתפשט וזוגות רבים פנו אליהם בבקשה לקחת חלק בהרפתקה. לפי הדיווחים בתקשורת המצרית, בני הזוג קיימו את האורגיות בביתם לאחר שיצרו קשר עם זוגות דרך רשת האינטרנט. אם יורשעו, צפויים בני הזוג להיכנס לכלא לתקופה של שלוש שנים. שאר הזוגות, אגב, נחקרים גם הם בפרשה. בחקירתו במשטרה מסר הנאשם הראשי כי במשך שלושה חודשים הוא ארגן בביתו שמונה אורגיות אך לא שכח לציין דבר חשוב: "דאגתי לדרוש מהזוגות שיציגו לי תעודת נישואין רשמית".

הוצאה להורג או טיפול נפשי?

אתר החדשות הערבי "מוחיט" כה הזדעזע מהפרשה עד שכתב כך: "פרשה זו מעלה תהיות רבות, ביניהן 'האם קיימת תוכנית מחוץ למצרים להשתלט על נפשותינו?', 'האם ההתהוללות המינית השתלטה על בתינו?', 'האם השתנה מושג 'הכבוד' אצל הגבר הערבי?'". לאור תהיות אלו, החליט האתר לשוחח עם מספר אנשים ולשמוע את דעותיהם בנושא.

"העניין הזה זר לחברות המזרחיות", אמר עלי. "אנו חברה איסלמית ולכן מי שמאפשר לאשתו לשכב עם גבר זר בפניו, הנביא (מוחמד - נ.י) יקלל אותו. צריך להוציא אותו ואת שכמותו להורג למען יראו וייראו כל אלו שחושבים לעשות מעשה מנוול כזה".

חברו אמר דברים דומים: "הסיפור הזה מזכיר לי את הסיפור על אדם בן 40 שהתחתן עם בחורה, אך בגלל סיבות נפשיות לא הצליח לחדור אליה. על כן, הוא ביקש מחברו שיעזור לו להשלים את המשימה במקומו. הדבר הזה מוכיח רק כי כל המילים על כבוד וגבריות אינן אלא דיבורים בעלמא וכי החברה השתנתה. כולם מרגישים זאת. אי אפשר שלא לחוש את המתח בין המסורת והמוסר לבין ההתקדמות הטכנולוגית המבהילה שחלה בעת האחרונה".

בחורה נשואה בשם ריהאם שהתראיינה לאתר התקשתה להאמין לסיפור. "אם הסיפור אמיתי, חובה לאשפז את האנשים האלו ולהביאם לטיפול נפשי משום שהם אינם שפויים. היעדר המוסר לא הגיע מעולם לרמה שכזו". ריהאם לא שכחה גם לערב את היהודים בנושא: "קיימים גם מספר יהודים בסיפור הזה כמו ששמעתי, ולכן איני מוציאה מכלל אפשרות שמדובר בתוכנית להשתלט על נפשותינו ולהחריבן. לצערי, אנו אלו שמאפשרים להם לעשות זאת".

הסיבה לפרשה, לדברי סטודנט בשם איברהים, היא דווקא הסרטים הפורנוגרפים שהפכו זמינים לכל אחד. "הסרטים השפיעו על גברים ונשים וגרמו להם אף להפוך להומוסקסואליים", אמר. איברהים דרש שיופעל פיקח על האינטרנט ובעיקר על אתרי פורנו "על מנת שנוכל לעמוד על היקפו של המאבק הטכנולוגי שבעולמו אנו חיים".

האיסלם יושיע את הסוטים

מספר אנשי אקדמיה נדרשו לנושא גם כן. המומחה לבריאות הנפש ד"ר טלעת מנסור ייחס את המעשים לנפשם הפגועה של האנשים. "לתופעת הזנות וההוללות במצרים יש סיבות רבות, שאינן רק נפשיות או בריאותיות. בחלק מן המקרים מדובר בהיעדר מוסר, בהתרופפות האמונה הדתית ועוד. כל אלו יצרו סדקים בחברה שקשה להתעלם מהם ואלו בעלי הנפש ההרוסה הם אלו שמבצעים את מה שהם רואים בסרטים הארוטיים".

"לגברים ולנשים יש תפקידים שונים בחברה", הסבירה הסוציולוגית ד"ר אימאן ביברס. "הגברים אחראים על ניהול החיים, על ההגנה והביטחון, ואם לגבר אין את הבסיס שיכשיר אותו לתפקיד, הוא הופך ל'נכה'. על כן, תופעות אלו יכולות להיות נפוצות אצל גברים שגבריותם נפגעה. יחד עם זאת, השכל מתקשה לתפוס תופעה נדירה זו (קיום אורגיות - נ.י)". לדבריה, האשמים בפריצות הם כלי התקשורת אשר "משדרים יומם וליל 'דברים מוזרים'".

מקומם של אנשי הדת לא נפקד מהדיון בפרשה המסעירה, ובאופן לא מפתיע בוחר איש הדת הבכיר מאוניברסיטת אל-אזהר, השייח' ד"ר פרחאת אל-מנג'י, להיתלות באיסלם כמושיע הסוטים והפושעים. "קיים זיהום מוסרי שפגע בחברה ומן הראוי שנילחם בו עד חורמה, משום שהוא גורם לנזקים ולסכנות רבות", אמר. "פשעי הזנות והניאוף הם מהפשעים הנוראיים ביותר שקיימים בחברה. לאור זאת, אסר האיסלם על כל מה שעלול להוביל לפשעים מסוג זה, כמו התקשטות נשים. חוקים אלו הם חוקי מנע שמאפשרים להגן על האומה מפני אבדון וסטייה. אללה יודע כי פשעים אלו מבזים את החברה ופוגעים בכבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully