וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן מתאוששת מרעש האדמה

טלי גולדשטין

30.10.2008 / 18:39

מניין ההרוגים ברעש האדמה שפקד את המדינה לפני יומיים עלה ל-215 בני אדם. עוד 120 אלף בני אדם איבדו את בתיהם בשל הרעש

מעל 250 רעידות משנה זעזעו את דרום מערב פקיסטן מאז יום שלישי בלילה, אז פקדה את המדינה רעידת אדמה בעוצמה של 6.4 בסולם ריכטר. מניין ההרוגים עד כה ברעש הגיע ל-215 בני אדם. "תיעדנו עד כה 253 רעידות משנה", אמר סייפולה שאמי ממחלקת המטאורולוגיה של פקיסטן לסוכנות הידיעות הצרפתית.

הרעש הורגש בעיקר בעיר קואטה שלגבול אפגניסטן, אך לדברי המשטרה הפקיסטנית מרבית ההרס וההרג אירעו מחוץ לעיר. כוחות הצלה וסיוע מיהרו לאזורים המוכים והחלו במלאכת פינוי הפצועים והגופות מתוך ההריסות. תושבים רבים בעיר עזבו את בתיהם מחשש לקריסות, והם ממלאים את הרחובות. לפחות 120 אלף בני אדם הפכו למחוסרי בית בעקבות רעידת האדמה.

רעידת משנה בעוצמה של 6.2 גרמה לגל פאניקה מחודש בקרב הניצולים. היום (חמישי) הורגש באזור רעש משנה בעוצמה 4.5.לפי המומחים, רעשי האדמה יימשכו עד לשבוע הבא אך יחלשו בהדרגה.

סוכנויות סיוע פקיסטניות ובינלאומיות נאבקו היום לעזור לניצולים שנאלצו לבלות את הלילה בשטח פתוח. ככל שהתקדמו מאמצי החילוץ, נמצאו עוד קורבנות בכפרים נידחים שהגישה אליהם קשה במיוחד. אוהלים שהובטחו לניצולים לא הגיעו עדיין והכפריים המותשים ביקשו מקלט בהריסות בתיהם. עם זאת, לדברי הצבא הפקיסטני, חיילים, מסוקים, אוהלים ושמיכות, מזון ותרופות נשלחו לאזור מוכה האסון.

ארגון הבריאות העולמי מסר כי שלח מספיק סיוע רפואי וציוד ל-50 אלף בני אדם. הוא מטיס בנוסף ציוד טראומה המוחזק במאגר של האו"ם בדובאיי על מנת לטפל ב-400 פצועים. גם ארגונים מוסלמיים קיצוניים הפועלים במדינה מיהרו להגיש עזרה לניצולי הרעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully