וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המוסלמים תומכים באובמה

טלי גולדשטין

30.10.2008 / 17:40

בעוד עמדותיהם הפוליטיות של היהודים וההיספנים נותחו בלי סוף בתקשורת האמריקאית, המוסלמים חשים כי התעלמו מהם

בעוד אמריקה מתכוננת להחליט ביום שלישי הבא מי יהיה נשיאה החדש, ברק אובמה או ג'ון מקיין, נדמה כי מצבה ונטייתה של כמעט כל קבוצת מיעוט אתנית במדינה נותחה בתקשורת ועל ידי הפרשנים. אך מה בדבר הקהילה המוסלמית? כיצד מרגישים המוסלמים האמריקאים לגבי הבחירות?

לפי כתבה של "ניוזביט", תוכנית האקטואליה המובילה של תחנת הרדיו של רשת ה-BBC, חלק גדול מ-4 מיליון המוסלמים בארצות הברית חשים זעם ביחס למרוץ הנשיאותי. הם חשים דחויים על ידי הפוליטיקה האמריקאית. אפשר וזו תוצאה של התקפות הטרור של ארגון אל קאעדה ב-11 בספטמבר 2001, אחריהן גאתה העוינות והחשדנות כלפי המוסלמים בארה"ב.

מרבית המוסלמים תומכים בברק אובמה, חלקית בשל התפיסה המוטעית כי הוא מוסלמי – שמועה שהמחנה הרפובליקני לא התבייש לנצלה עד תום כדי להכפיש את אובמה. באופן מסורתי, המוסלמים האמריקאים תמכו ברפובליקנים. עם זאת, הבחירות השנה, יוצאות דופן מכל הבחינות,מהוות תחילתו של שינוי גם בקרב הקהילה המוסלמית.

על רקע הכלכלה הקורסת והנשיא בוש הרפובליקני שאינו מפסיק לגנות במילים חריפות את הקבוצות המוסלמיות הקיצוניות ברחבי העולם, רבים מהמוסלמים האמריקאים מבטיחים להעניק לאובמה את קולם. "מעציב אותנו לראות מלחמות מיותרות כגון המלחמה בעירק, בה מתים בני אדם לשווא", אמר אזים קהאן, מוסלמי המתגורר בניו יורק. "בגלל שמונה השנים האחרונות, לא יכולנו יותר להצביע בעבור רפובליקני" הוסיף.

קשה להיות מוסלמי בארה"ב

הבחירות השנה לא היו קלות לצפייה בעבור המוסלמים באמריקה. הם צפו באובמה, נוצרי שבילה ארבע שנים כילד באינדונזיה המוסלמית, מתנגד בחריפות לקישור שמו בתקשורת ובמחנה היריב עם הדת המוסלמית. בעצרת שקיים אובמה בדטרויט, התבקשו שתיים מהצופות שחבשו כיסויי ראש, לא לעמוד מאחורי אובמה כדי שעדשת המצלמה לא תצלם אותן בטעות. כמובן שקמפיין אובמה התנצל מיד לאחר התקרית אך הנזק כבר נעשה ורגשות נפגעו.

באחרונה, קולין פאוול, שר ההגנה לשעבר תחת כהונת בוש, יצא להגנת המוסלמים. פאוול, רפובליקני ותיק, בחר בצעד מפתיע להעניק את תמיכתו לאובמה הדמוקרטי. לדבריו, אין כל חשיבות לדתו של המועמד הדמוקרטי. "אני מוטרד מדברים שנאמרים על ידי חברי המפלגה הרפובליקנית, כגון 'אתם יודעים הרי שאובמה הוא מוסלמי' .ובכן, התשובה הנכונה היא, 'הוא אינו מוסלמי, הוא נוצרי. הוא תמיד היה נוצרי'. אך השאלה החשובה באמת היא 'ומה עם הוא מוסלמי? האם יש טעם לפגם בכך שאדם במדינה זו הוא מוסלמי? התשובה היא, 'לא. זוהי לא אמריקה' ", הדגיש פאוול. "האם יש משהו לא בסדר בכך שילדים מוסלמים באמריקה מאמינים כי הם יכולים יום אחד להיות נשיאים?"

לפי סקרים מעודכנים, 10% מהאמריקאים עדיין סבורים כי אובמה מוסלמי. הרתיעה העזה שחשים אמריקאים אלו מהאפשרות שנשיא המדינה יהיה מוסלמי ממחישה עד כמה מבודדים ולא רצויים חשים המוסלמים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully