וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין הטיפות: מסע בין שלוליות

אריאל קריל

31.10.2008 / 7:11

החורף הגיח בסערה, והשבוע כבר הספקנו לקבל כמות ממטרים מכובדת ברוב חלקי הארץ. ניר לנדאו יצא למסע בין שלוליות, וחזר רטוב

מתחילים ברגל ימין

מתחילת אוקטובר ירדה ברוב חלקי הארץ כמות גדולה יותר של גשם מהרגיל לתקופה זו בעונה. הכמות הגדולה ביותר נרשמה בעיר שבשנים האחרונות ידועה דווקא בגשמי הקללה שניתכים עליה - שדרות היא שיאנית המערכת הנוכחית עם 103 מ"מ - הפעם של גשמי ברכה.

נחל בשור שולטטטט

בכלל, רוב הגשמים ירדו במישור החוף הדרומי. באזור נחל בשור, למשל, ירדו עד כה פי 5 משקעים מהממוצע לתקופה זו בעונה. בגלל שיישובים באזור זה ניזונים בחלקם ממי המוביל הארצי, מתפתחת תקווה שהממטרים בימים האחרונים יקלו קצת את העומס שרובץ על הכנרת.

המפלס הלאומי

אפרופו כנרת, הדמעה של המדינה התפנקה ב-40 מ"מ של גשם ישיר בימים האחרונים, ואילו הנחלים סביב הוסיפו סנטימטר למאמץ הלאומי. כיום נמצא המפלס 122 ס"מ מעל לקו האדום, אך במנהלת הכנרת מדגישים כי ישראל עדיין נמצאת בקו השחור.

חבר'ה, לא התלהב

בשירות המטאורולוגי לא ממהרים להתלהב מכמויות הגשם שירדו בחודש האחרון. אמנם מדובר באוקטובר רטוב למדי, אך בשירות עוד זוכרים את אוקטובר 2006 בו ירדה כמות משקעים דומה, אך ההמשך היה שחון.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

לא לשכוח אורות

על אף הגשם, לא נרשמה עלייה במספר תאונות הדרכים שאירעו בשבוע האחרון. עם זאת, גם במשטרת התנועה ביקשו לא להתלהב והזכירו שכבישים רטובים מחייבים זהירות יתרה, והחל ממחר, גם הדלקת אורות בכל שעות היום.

שיא ישראלי חדש

בחזרה לשיאים, ביום רביעי שעבר נמדדו באוניברסיטת חיפה שיא ישראל חדש. ארובות השמיים נפתחו ושפכו על תחנת המדידה באוניברסיטה 80 מ"מ של גשם בתוך שעה! מזה, אגב, מותר להתלהב.

  • עוד באותו נושא:
  • חורף
  • גשם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully