וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 שנות מאסר לנאשמים בהריגת חייל במועדון

קובי מנדל

30.10.2008 / 16:16

ארבעת הנאשמים תכננו לירות לפני 3 שנים לעבר מאבטח עמו הסתכסכו במועדון "רוקוביץ'" בחיפה, אך ירו למוות בחייל נידאל מנסור

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר אחר הצהרים (חמישי) עונשי מאסר בין שבע ל-14 שנה, על ארבעת הנאשמים בפרשת הריגתו של החייל נידאל מנסור, שנורה למוות בפתח מועדון ה"רוקוביץ" סמוך לחוף הים בחיפה, באוקוטובר 2005. הארבעה הם אדם בוטבול, דודו צ'פאנה, רועי צ'פאנה ואורן אדרי.

בהכרעת הדין ציינו השופטות שושנה שטמר, יעל וילנר ודיאנה סלע, כי הנאשמים גרמו למותו של נידאל מנסור ברחבת מועדון בחוף הים של חיפה. האירוע החל בקטטה בין בליינים שלא הורשו להיכנס למועדון, אליהם חברו חלק מהנאשמים, לבין המאבטחים במועדון. המתפרעים, ובהם הנאשמים, סולקו מהמקום. בתגובה נשלח אחד מהנאשמים, איתך גץ, לרחבת המועדון כשהוא מצויד באקדח. הוא ירה לעבר המאבטחים והמבלים ששהו ברחבת הכניסה למועדון, ופגע במנסור. גץ נמצא אשם ברצח בכוונה תחילה, ונגזר עליו עונש מאסר עולם. ארבעת חבריו הורשעו בעבירות של קשירת קשר לביצוע הריגה, הריגה ועבירות הקשורות בשימוש בנשק.

הרכב השופטות קבע כי הנאשמים היו מודעים לכך שכתוצאה מהירי עלול להיגרם מותו של אחד הנמצאים במועדון. לדבריהן, הן רואות בחומרה רבה את מעשי הנאשמים, שכתוצאה מהם נגרם מותו של אדם צעיר, ואין הן מוצאות את התנהגות הנאשמים כמעשים של קלות דעת, או אפילו של התלהמות פתאומית קצרה שמאפיינת ברוב המקרים מעשים של הרג במועדונים.

השופטות הוסיפו כי לנאשמים, שהקפידו מאד על "כבודם", לא היה כל כבוד לחייהם של אחרים או לערכים כמו שלטון החוק והסדר סכסוכים בגבולות החוק. עוד ציינו השופטות כי הנאשמים פעלו כחבורה אחת, כאשר איש מהם לא ניסה לעצור את "מסע הנקמה", אותו תכננו היטב, כ"מבצע צבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully