וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עץ תחת עץ

אייל דץ

1.11.2008 / 10:40

תחת כל עץ שייכרת למטרת פרויקט נדל"ני חדש, יחוייבו היזמים לנטוע עצים חדשים, לפי הצעת חוק של ח"כ אופיר פינס

הכנסת אישרה ביום רביעי האחרון הצעת חוק של ח"כ אופיר פינס, כי על כל עץ שייכרת לצרכי פיתוח ובנייה יינטע עץ חלופי. על פי הצעת החוק, יידרש כל יזם או קבלן העומד לבנות פרויקט נדל"ני חדש בארץ – בניין מגורים, קניון, כביש או מסילת רכבת - לנטוע עץ חלופי תחת כל עץ שייכרת.

על פי התיקון לחוק התכנון והבנייה (נטיעת עצים) שהציע יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר פינס, יחויבו היזמים לדווח על מספר העצים הצומחים במקום המיועד לבנייה, לפרט את מיקום הנטיעה החלופי ואף להפקיד ערובה להבטחת ביצוע הנטיעה, כל זאת כתנאי לאישור התוכניות על ידי מוסדות התכנון. בדיון שנערך לפני כחודשיים, לקראת העלאת הצעת החוק לקריאה ראשונה, נחשפו הנתונים המדאיגים כי מדי שנה מוגשות כ-1,200 בקשות לכריתת עצים מוגנים לצרכי בנייה וכ-95% מתוכן מאושרות.

בדבר ההסבר להצעת החוק נכתב כי "חוק זה מציע שעל כל מגיש תוכנית או מבקש היתר לבנייה תהיה חובה לקחת בחשבון מהם העצים שייהרסו עם מימוש התוכניות, וכיצד ניתן לנטוע עצים חלופיים במקום אחר. חלה גם חובה על כל מוסד תכנוני או וועדה מקומית, בבואם לאשר תוכניות, לוודא מימושו של סעיף זה ולקבוע את מקום וצורת נטיעת העצים החלופיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully