וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתולים פשטו בלילה

אייל דץ

30.10.2008 / 14:37

אנשי תנו לחיות לחיות בשיתוף עם שירה וילנסקי ומיכל גבריאלוב פשטו אתמול על העיר ת"א ומילאו אותה בגרפיטי של זירות רצח חתולים

מערכת וואלה!

(צילום: דייב שחר,עריכת וידאו: אייר ענבר)

פעילי הארגון "תנו לחיות לחיות" יצאו אתמול בלילה (רביעי) לרחובות ת"א ומילאו את מדרכות העיר ב-1000 "זירות רצח" שבהן הם סימנו צלליות של חתולים. פעולת הגרילה נערכה לקראת דיון מכריע שיתקיים בשבוע הבא בבג"ץ ובו יוחלט מהו מעמדם של חתולי הרחוב. העתירה לבג"ץ, שהוגשה על ידי "תנו לחיות לחיות". אמורה לסיים את הסאגה הנמשכת כבר שנים ולהסדיר את מעמד חתולי הרחוב.

המאבק של תנו לחיות לחיות התחיל בחודש יולי 2004, אז קבע בג"צ בעתירה שהגישה התנועה פסיקה תקדימית המקנה לחתולי הרחוב זכות לחיות. בג"צ הורה לשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות לנסח מחדש את נוהלי הטיפול בחתולי רחוב ברוח הפסיקה. הנהלים החדשים של השירותים הווטרינריים אכן נוסחו ברוח הפסיקה ותמציתם מדברת על כך שהמתת חתולים תיעשה "במשורה", רק במקרים של סכנה ממשית לחיי אדם ושההחלטה על כך תיעשה ע"י הווטרינר העירוני בלבד, זאת לאחר מיצוי כל הדרכים האחרות. בנוסף נקבע כי חתולים שיפונו מאזורים בהם הם מהווים סכנת חיים יועברו למתקני האגודות למען בע"ח.

העמותה פנתה לשר החקלאות ודרשה ממנו לרענן בפני כל הווטרינרים ברשויות את הנהלים הקיימים. לטענת העמותה, התעלם שר החקלאות מדרישה זו. בעקבות זאת, עתרה "תנו לחיות לחיות", בחודש פברואר האחרון, לבג"צ כנגד משרד החקלאות, השירותים הווטרינריים וכן נגד צער בעלי חיים ת"א.
בתגובה לעתירה, משרד החקלאות טען שהוא אינו יכול לעמוד בנהלים שהוא עצמו קבע לאחר פסיקת בג"צ ב-2004, וביקש מבג"צ לשנות את הפסיקה הקודמת מ-2004 ולאפשר לשירותים הווטרינריים יד קלה יותר על מזרק המתת החתולים. הדיון בשבוע הבא (3.11) אמור לקבוע את חייהם של חתולי הרחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully