וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: הבחירות יתקיימו ב-10 בפברואר

פנחס וולף

30.10.2008 / 13:47

יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת הכנסת הכריזו באופן רשמי על תאריך הבחירות. לדבריהם, התאריך נקבע בהסכמת כל סיעות הבית

עכשיו זה סופי: הבחירות לכנסת ה-17 יתקיימו ב-10 בפברואר. כך הודיעו היום בצהרים (חמישי) יו"ר הכנסת דליה איציק ויו"ר ועדת כנסת ח"כ דוד טל. איציק אמרה כי התאריך הוא בהסכמת כל סיעות הבית, כולל ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), שביקש לדחות את מועד הבחירות ל-17 באוקטובר.

יו"ר הכנסת דליה איציק כינסה שלשום להתייעצות את ראשי הסיעות בכנסת לגיבוש הצעת פשרה. ראשי הסיעות החליטו שהכנסת תצא לפגרת בחירות ביום שלישי ה-11 בנובמבר, משום שיום לפני כן תציין הכנסת את רצח רבין, ואיציק ביקשה לתת את הכבוד הראוי לראש הממשלה המנוח. עד אז לא תתאפשר חקיקה פרטית, אלא באישור של ועדת ההסכמות של הכנסת.

בכנסת קמו תחילה להסכמה מספר מתנגדים. סגן יו"ר הכנסת ח"כ יצחק זיו (גיל) הניח ביום שני הצעת חוק לפיזור הכנסת בתוך 120 יום - לאחר ה-10 בפברואר. גם ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת רע"מ-תע"ל, אמר כי מבחינת סיעתו אין לערוך את הבחירות לפני אמצע פברואר. יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן ביקש לדחות את הבחירות למועד מאוחר יותר משום שעל פי לוח השנה העברי, ה-10 בפברואר הוא יום לאחר ט"ו בשבט. במוצאי ט"ו בשבט נערכים בקהילות החרדיות "טישים" עד לשעות הקטנות של הלילה, וליצמן חשש שפעיליו יתקשו להיות ערניים ביום הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully