וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ראש עמותה לחולי סרטן מעל בתרומות

נתיב נחמני

30.10.2008 / 15:30

מנכ"ל עמותת "חיינו", אשתו ועוזרו נעצרו בחשד לגניבת כספי תרומות. החשד: הצ'קים שקיבלו הומרו למזומן שנכנס לכיסם הפרטי

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

עדכון: התיק נסגר מחוסר אשמה

מנכ"ל עמותת "חיינו", יעקב פינסקי, אשתו קרן ועוזרו בנימין גולדשטיין נעצרו בחשד להונאת תורמיהם, לאחר שמעלו בכספי התרומות. השלושה נעצרו לפנות בוקר (חמישי) על ידי חוקרי מפלג ההונאה של משטרת ירושלים, בעקבות תחקיר ששודר אמש בתוכנית "כלבוטק". עמותת "חיינו" הוקמה כדי לסייע לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. השלושה חשודים שהכניסו חלק מכספי התרומות לכיסם, לאחר שהלבינו אותו באמצעות חלפן כספים מקומי.

הסניף הישראלי של עמותת "חיינו" הוקם לפני כתשע שנים כחלק מארגון "לייף ליין" העולמי. בתכנית נחשף כי הכספים נאספו על ידי אנשי העמותה, לרוב באמצעות ערבי התרמה מאורגנים והתרמות טלפוניות, אך אלו על פי החשד לא הגיעו לילדים. השלושה חשודים שהלבינו את כספי התרומות על ידי פדיית הצ'קים שנתרמו אצל חלפן כספים, וקיבלו תמורתם כסף מזומן שנכנס לכיסם.

מנכ"ל העמותה פינסקי עומת עם הטענות נגדו על ידי תחקירני התוכנית, וטען כי למרות שהכספים הומרו למזומן, חברי העמותה השתמשו בהם לטובת הילדים. "השתמשנו בכסף לפעילות וכדי לתת שירות לילדים ולמשפחות", אמר פינסקי. בהמשך היום, הוא והחשודים כשותפיו בהונאה יובאו לבית משפט השלום בירושלים להארכת מעצרם.

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully