וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה נמשכת

ענת קם

30.10.2008 / 12:07

תת אלוף (מיל') גל הירש הגיש תביעת לשון הרע נגד חדשות 10, אושרת קוטלר, אור הלר והאתר נענע 10, בעקבות הפרסומים לפיהם היה מעורב במלחמה בין גיאורגיה ורוסיה כסוחר נשק

תת אלוף (מיל') גל הירש הגיש הבוקר לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה תביעת לשון הרע על סך שני מיליון שקלים וחצי נגד חדשות ערוץ 10 וכתביו אושרת קוטלר-בנגל ואור הלר וכן נגד האתר נענע 10.

הירש טוען, באמצעות עורכי הדין דרור ברוטפלד ודיקלה סלע, כי בדיווחים שונים של השניים הוצגו עובדות שאינן נכונות תוך הכפשת שמו, מבלי לבקש את תגובתו לטענות. הירש, מפקד אוגדה 91 של פיקוד הצפון במהלך מלחמת לבנון השנייה ומפקד בית הספר לקצינים של צה"ל בעבר, טוען כי הפרסומים גרמו לו נזקים רבים, כולל גרימת סיכון אישי ותובע בנוסף לפיצוי הכספי גם פרסום התנצלות.

בכתב התביעה מתייחס הירש לפרסומים לפיהם היה מעורב במלחמה האחרונה בין גיאורגיה ורוסיה כסוחר נשק, זאת למרות שעיסוקיו במדינה כללו עריכת סקר עבור ממשלת גיאורגיה בלבד, בכפוף לאישורי מערכת הביטחון בישראל. מקרה אחר המצוין בכתב התביעה, הוא הדיווח לפיו היה הירש מעורב במבצע החילוץ של המדינאית הקולומביאנית אינגריד בטנקור. במקרה זה, לצד דיווח בטלוויזיה שכלל צילומים של הירש בדרכו למבצע בלבנון, פורסם באתר נענע10 אותו דיווח תחת כותרת שכללה את שמו של הירש כאחד ממאמני צבא המורדים במדינה.

לא ביקשו את תגובתו של הירש

לטענת הירש, לא ביקשו הנתבעים את תגובתו לפרסומים ומעשה זה כמוהו כהודאה בכך שהם ידעו שאין אמת בפרסומים, אך השתמשו בהם לצורכי השגת רייטינג גבוה. בכתב התביעה נאמר, כי הדיווחים "גרמו למסכת של סיפורי בדים שהתפרסמו בעיתונות העולמית והישראלית. ללמדך, כי מרגע שהכל מותר, גם הדם מותר וניתן לעשות בשמו של התובע כל שימוש, ולקשור אותו לכל טענה מגוחכת בכל רחבי הגלובוס. הרי לנו האבסורד, זילות עבודת העיתונאות והשטחיות שבה פוגעים באדם כתובע שאין בו רבב וההשלכות של המעשה הזה על התקשורת והציבור בכללותו!!!"

מחדשות 10 ומנענע 10 נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה. אם וכאשר תתקבל, נגיב בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully