וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני למופז: "אתה מספר 2 מבחינתי"

פנחס וולף

30.10.2008 / 11:17

יו"ר קדימה הבהירה לשר התחבורה כי למקומו ברשימת המפלגה אין כל חשיבות עבורה, והציעה לו לשמש כיו"ר מטה הבחירות שלה

יו"ר קדימה ושרת החוץ ציפי לבני הבהירה הבוקר (חמישי) לשר התחבורה שאול מופז כי היא רואה בו מספר 2 במפלגה, ללא קשר לשאלות המשפטיות והטכניות של מיקומו ברשימה. בנוסף הציעה לבני למופז לשמש כיו"ר מטה הבחירות של המפלגה.

בנוגע לשאלת ההשתתפות בפריימריז, הוסיפה לבני כי כל פתרון משפטי בעניין יהיה מקובל עליה. היא שבה והבהירה כי בכל מקרה אין מבחינתה חשיבות למיקומו ברשימה, מבחינת בכירותו במפלגה ובכל תרחיש עתידי.

השניים דנו בפגישתם בחשיבות אחדות המפלגה לקראת הבחירות. לדברי לבני, עליהם לפעול במשותף להצלחה בבחירות. השניים סיכמו לשוחח שוב בקרוב.

אתמול דנה הוועדה לענייני מפלגה של קדימה בראשות ח"כ צחי הנגבי בהליך בחירת רשימת המפלגה שתתמודד בבחירות הקרובות. בין היתר, דנה הוועדה בהצעתו של השר יעקב אדרי, לפיה בטופס ההצבעה לרשימת קדימה ישוריין מקום מיוחד למספר 2 ומי שירצה להתמודד על המקום יצטרך להודיע על כך בכתב. במידה שלא ייבחר, יוכל להתמודד במקום אחר ברשימה. בכך מנסים בקדימה לעקוף את חוות הדעת של היועץ המשפטי של המפלגה שקבע כי לא ניתן לבצע שיריונים אלא באמצעות משאל של כל המתפקדים.

הצעה נוספת שהועלתה הייתה של יו"ר ועדה, ח"כ הנגבי, ולפיה בזמן הפריימריז מתפקדי קדימה יתבקשו להשיב על שאלה נוספת: האם הם מאשרים את שיריון המקום השני ברשימה לשר שאול מופז? אלא שגורמים בקדימה אמרו כי גם הצעתו של הנגבי בעייתית משום שאיש אינו מבטיח שמתפקדי קדימה יאשרו את השיריון וממילא מופז יצטרך להתמודד לרשימה, כך שהליך זה לא ייחסך ממנו.

תומכיו של מופז איימו לאחרונה כי ינסו להשפיע על רשימת המפלגה לכנסת הבאה על ידי פגיעה במיקומם של חברי כנסת ושרים שתמכו בלבני. הפעילים איימו שייצרו רשימות חיסול כדי "לוודא שחברי כנסת שייכללו בה יזכו לתמיכה נמוכה במפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully