וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל הליך ההסגרה של האחים אברג'יל

עדי שמחוביץ

30.10.2008 / 15:25

הפרקליטות הגישה בקשה להכריז על מאיר ויצחק אברג'יל כברי הסגרה לארה"ב. במהלך הדיון נחשף עד חדש בפרשה מטעם התביעה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מאיר)

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) בקשה רשמית לבית המשפט המחוזי בירושלים להכריז על האחים מאיר ויצחק אברג'יל כברי הסגרה לארה"ב. על-פי כתב האישום שהוגש בארה"ב, מואשמים האחים אברג'יל ושלושת העצורים הנוספים בפרשה בעבירות של הלבנת כספים, סחיטה באיומים, סחר בסמים ורצח.

על פי בקשת ההסגרה, כתב האישום הינו פרי חקירה מקיפה ביותר שניהלו רשויות ארה"ב במשך שש שנים. בעתירה נכתב כי "מחומר הראיות עולה בבירור כי יצחק אברג'יל עמד בראש פירמידת ארגוני פשיעה. למרות שמעשי העבירה אליהם מתייחסת בקשת ההסגרה בוצעו בפועל בעיקר על ידי אחרים (רובם כפופים ליצחק אברג'יל במסגרת ארגון הפשיעה שלו), חומר הראיות בתיק מלמד על כך שהוא בעצמו היה מעורב בשלבים מכריעים של העבירות, והוא היה בעל הסמכות כלפי יתר הנאשמים".

כדוגמה, מביאה הפרקליטות את פרשת רציחתו של סוחר הסמים סמי אטיאס, שהיה קשור לארגון של האחים אברג'יל. על פי העתירה ביקש משה מלול, אחד הנאשמים, לרצוח את אטיאס: "מלול פנה ליצחק אברג'יל על מנת לבקש את רשותו ואישורו לביצוע הרצח. אברג'יל נתן את רשותו ואף הציע עזרה", נכתב.

בבקשה להארכת מעצרם של הנאשמים עד תום הליכי הסגרתם ציינה הפרקליטות כי "מאחר שהמשיבים הינם בעלי עבר פלילי עשיר, חלקם בישראל וחלקם בחו"ל, ומהמידע שנמסר מרשויות ארה"ב עולה כי המשיבים היו פעילים בארגון פשיעה חוצה גבולות, סכנת הימלטותם מן הארץ גבוהה".

"המשטרה רשלנית"

בדיון שהתקיים בעתירה עלה שמו של עד מרכזי חדש בפרשה: יוחאי מלול, אחיו של אחד הנאשמים, משה מלול. עו"ד יורם הלוי, שמייצג את משה מלול אמר לוואלה! חדשות כי "יש ליוחאי קופת שרצים אדירה. הוא לא יציב בנפשו. אני מניח שבשל סגירת תיקים נגדו בחר להטיח האשמות שווא".

עו"ד הלוי הוסיף שבמסגרת פשעיו יוחאי ניסה לרצוח את אחיו ושהסכסוך ביניהם הוא רב שנים וארוך. "אני אחפש את הסיבה מדוע הוא לא עומד לדין ובמקום זאת מספק זמירות המסגירות את אחיו והאחרים", אמר. הוא הוסיף כי ככל הידוע לו יוחאי עדיין נמצא בארה"ב.

עו"ד שרון נהרי, המייצג את אחים אברג'יל, צפוי לצאת בימים הקרובים ללוס אנג'לס על מנת להיפגש עם עורכי דין אמריקאים ולחקור את התיק מקרוב. "בקשת ההסגרה לא הפתיעה אותנו. אין בה שום דבר חדש ואנחנו אופטימיים. הרשלנות של המשטרה בשנים האחרונים מקבלת ביטוי מובהק בבקשת ההסגרה", אמר.

עו"ד גל לברטוב מפרקליטות המדינה צייו כי "מדובר בעבירות חמורות ביותר: סחר בסמים, רצח והלבנת הון שבוצעו נגד נתינים אמריקאים על אדמת ארה"ב. אנחנו כרגע לא דנים בחפות או באשמה אלא קובעים אם יש עילות להסגרתם של הנאשמים לארה"ב".

לברטוב גם הציע לסנגורים לקרוא את חומר הראיות לפני שהם יוצאים בהצהרות. "העתירה הוגשה לאחר בדיקה קפדנית של התיק והראיות ואנו מאמינים שחמשת הנאשמים אכן ברי הסגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully