וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמשק: רבבות מפגינים נגד התקיפה האמריקאית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.10.2008 / 10:33

במחאה על התקיפה בשטח סוריה, שרפו מאות אלפי מפגינים את דגל ארה"ב ונשאו שלטים הקוראים להעמיד לדין את "רוצחי הנשים והילדים"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מאות אלפי תושבי דמשק יצאו הבוקר (חמישי) להפגין נגד התקיפה האמריקאית שאירעה ביום ראשון בשטח סוריה. כלי התקשורת בסוריה דיווחו כי מאות האלפים "גינו את הטבח הברברי בעיירה אלבוכמאל שבעקבותיו נהרגו שמונה בני אדם חפים מפשע".

האתר הסורי "שאם-פרס" דיווח כי מספר מפגינים שרפו את דגל ארה"ב במחאה על התקיפה האמריקאית ואחרים נשאו שלטים שעליהם נכתב "קורבנות התקיפה האמריקאית קוראים למצפון הערבי והעולמי", "ארה"ב וישראל הן המפקחות על הטרור בעולם", "על העולם להעמיד לדין את רוצחי הנשים והילדים". המפגינים קראו לקהילה הבינלאומית לקחת אחריות על התקרית ולגנותו.

מקורות במטה משרד ההגנה האמריקאי, הפנטגון, מסרו היום לעיתון היוצא לאור באיחוד האמירויות כי "התקיפה האמריקאית בסוריה תוכננה על ידי המודיעין האמריקאי ובוצעה תוך תיאום עם מנגנוני המודיעין הסורים". לפי הדיווח, "ייתכן כי הביקורת והגינוי שמשמיעה סוריה כלפי התקיפה האמריקאית הן חלק מהסיכום עם ארה"ב".

אתמול פרסמה שגרירות ארה"ב בדמשק הודעה באתר האינטרנט שלה, בה הודיעה כי בעקבות "חששות ביטחוניים" היא תסגור החל מהיום את שעריה. בהודעה לא נמסר מתי השגרירות תיפתח מחדש.

משרד החוץ הסורי זימן אתמול גם את ממלאת מקום שגריר ארצות הברית בדמשק והודיע לה באופן רשמי על החלטת ממשלת סוריה לסגור את מרכז התרבות האמריקאי ואת בית הספר האמריקאי בעיר. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי ממלאת המקום התבקשה לנקוט בצעדים הנדרשים כדי ליישם החלטה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully