וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המזפזפים הכבדים לא נמלטו מאובמה

עידן דורנר

30.10.2008 / 10:24

המועמד הדמוקרטי הופיע הלילה ב-7 תחנות טלוויזיה לתשדיר בחירות בן חצי שעה, בו הופיע במראה נשיאותי משכנע. מקיין לא התרשם

תשדיר הבחירות המיוחד של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה (30 דקות) ששודר הלילה (חמישי), לא היה ניסיון טקטי נוסף לפנות למיליוני צופים אמריקאים על מנת לגרוף עוד כמה אלפי קולות של מצביעים. התשדיר, ששודר בלא פחות מ-7 תחנות טלוויזיה ברשתות הארציות ובכבלים, היה כלי אסטרטגי חשוב ביותר במכונה המשומנת היטב בקמפיין הבחירות של הסנטור מאילינוי.

גם המזפזפים חסרי המנוח לא יכלו להימלט מדמותו של אובמה, שהשקיף עליהם כמעט מכל תחנה במראה נשיאותי שנועד לשכנע את הבוחרים כי הוא מתאים לתפקיד. אובמה הוכיח למקיין איך תזרים המזומנים האדיר שלו יכול לשכתב את חוקי מערכת הבחירות.

כשהמירוץ המייגע נכנס לישורת האחרונה, ניסו הדמוקרטים להביא להכרעה במדינות המפתח ולפגוע בניסיונות האחרונים של מקיין לשנות את תמונת המצב העגומה מבחינתו בסקרים הארציים, ובמדינות שעשויות להכריע את המרוץ.

מקיין לא התרשם

מחצית השעה של אובמה בטלוויזיה היתה תשדיר בחירות קלאסי לסיום המרוץ, עם נימה חיובית מאוד, למרות הקרבות העזים וההכפשות בין שני המתמודדים במדינות המפתח. אובמה כלל לא נקב בשמותיהם של מקיין וסגניתו שרה פיילין במשך כל התשדיר, ואפילו לא התייחס ישירות לנשיא ג'ורג' בוש. במקום זאת, הוא הציג עצמו כמי שמבין את חששות מעמד הביניים. הוא גם הזכיר את מדינות המפתח, בהן מיזורי, אוהיו, ניו מקסיקו, קולורדו ופלורידה.

מקיין לעג לתשדיר, והזכיר לכולם שאובמה הפר את הבטחתו להשתמש במימון ציבורי, בו השתמש בעצמו, מה שאיפשר למועמד הדמוקרטי לבזבז את הכסף הרב שגייס מתרומות, ולראייה, התשדיר. "כשאתם צופים בתשדיר הזה, פשוט תזכרו שהוא מומן בעזרת הבטחה שהופרה", אמר מקיין.

תזכורת: הרקע המשפחתי שלי

אובמה ניסה להפיג את החששות שיש לבוחרים בשל מוצאו, חוסר ניסיונו ותוכניותיו הפוליטיות והכלכליות. הוא הזכיר לצופים את הרקע המשפחתי שלו - את סבו שלחם במלחמת העולם השניה, את סבתו שעזרה בגידולו, ואת אימו שדאגה להשכלה שלו.

"בעוד שישה ימים אנחנו יכולים לבחור בכלכלה שמתגמלת עבודה קשה ויוצרת עבודות חדשות, כלכלה שתתדלק את השגשוג שלנו, ומקורה במעמד הביניים", הכריז בסיום דבריו.

אך אולי מה שהיה חשוב יותר מהמסר שהעביר, היא העובדה שבמשך יום שלם הצליח אובמה להאפיל לחלוטין על מקיין, וזה עשוי להיות קריטי בתקופה בה הבוחרים המתלבטים מתחילים לגבש החלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully