וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב הרוח

נורית אסיאג

30.10.2008 / 10:47

לגלות את תמציות פרחי הבודהה, להכיר את שיטת בגוף ראשון ולאמץ תרבות נהיגה ברוח הנמסטה - האירועים הרוחניים הבולטים של השבוע

פרחים בקנה

תמציות פרחי הבודהה הן הוויברציות של 32 פרחים שונים שנאספו ונשמרו במים טהורים ובברנדי, ומטרתן להעצים את זרימת אנרגיית החיים ולאזן ולחזק את הגוף ואת הנפש. הן יכולות לשחרר מטראומות, לסייע בבעיות שינה ובכאבים, לשנות הרגלים ועוד כהנה וכהנה. את התמציות יצרה מא אננד סמבביה, ישראלית שחייתה 25 שנה בפונה ובמרכזים נוספים של אושו בעולם. כיום היא גרה כאן (עם הרבה גיחות ללימודים בחו"ל), מטפלת ומלמדת הן קורסים בטנטרה והן קורסים בטיפול בתמציות פרחי הבודהה. השבוע ייערך שיעור מבוא לקראת פתיחת קורס בהכרת התמציות ובשיטת הטיפול שלהן.

סמבביה החלה את דרכה הרוחנית בשנות ה~80 אצל אושו, ותוך כדי המסע נחשפה לשיטת הטיפול בתמציות פרחי באך והתמחתה בה. כאשר הוזמנה ללמד בפונה הרגישה שיש צורך בתמציות שונות שייתנו תמיכה גם במדיטציה ובהתמרה רוחנית ולא רק בתהליכים פסיכולוגיים. היא נפתחה לקריאה של הטבע והחלה במסע של "דיאלוג עמוק עם הפרחים השונים שגילו לי את סודם". לא פלא, אם כן, שתהליך ההכנה של התמציות אינו טכני בלבד, אז תשכחו מהדימוי של רוקחת בחלוק לבן במעבדה סטרילית. מדובר באירוע מיוחד שבו משולבים אלמנטים רוחניים ורגשיים ושמצריך תחושה של הרמוניה עם הטבע. סמבביה היא האדם היחיד המכיר את רזי הכנת התמציות.

הקורס להילינג אנרגטי עם תמציות פרחי הבודהה, אם כן, מתמקד בטיפול ואינו מנחיל את אופן הכנת התמציות. מדובר בקורס שנתי המורכב מארבעה חלקים. החלק הראשון מתמקד בהעצמה אישית דרך עבודה אנרגטית. החלק השני עוסק באיזון ובריפוי עצמי בעזרת תמציות פרחי הבודהה ויש בו לימוד עיוני וחווייתי, והחלק השלישי מוקדש לטיפול באחרים. השלב האחרון הוא הסטאז', שמטרתו להעשיר את חוויית המטפל. הקורס המלא כולל כ-50 מפגשים, ומי שאינו מעוניין בקריירה טיפולית יכול להסתפק בחלקים הראשונים.

הילינג אנרגטי עם תמציות פרחי הבודהה. מפגש מבוא: רביעי, ב-5 בנובמבר, בשעה 20:00, בפלורנטין בתל אביב. לפרטים והרשמה: טל', 4860131- 052. 30 ש' (הקורס ייפתח ב-2 בנומבר ומחירו המלא הוא 7,550 ש').

נעים כשנעים

אין זה סוד שלמצבנו הגופני השפעה על זה הנפשי ולהפך, ושיטות רבות מדברות על הקשר בין השניים. ובכל זאת, תמיד אפשר לחדש ולשנות, להאיר ולהבהיר את היחס המיוחד הזה. אור בגים, רקדנית ישראלית (מקימת קבוצת המחול מאגמה), שחיה בהולנד כ-20 שנה, פיתחה את שיטת בגוף ראשון (בלועזית זה נשמע מרשים יותר: PsychoMotion - The Gateways) ובסוף השבוע תקיים כאן סדנה להיכרות עם עקרונות השיטה. בגוף ראשון היא שיטה המשלבת תנועה, קול ומגע, וכוללת עבודה עם ארכיטיפים של חיות, המעצימים את התודעה ומשמשים חיבור לתרבויות עתיקות. השיטה, למעשה, מפגישה פסיכולוגיה, עבודה עם הגוף, אמנות, חוכמה עתיקה ותורות מודרניות.

הסדנה תציג את העקרונות המרכזיים של בגוף ראשון ותתמקד בהעמקת הקשר לגוף ולרגשות כלפיו ובהכרת היחסים בין הרגשות והמחשבות. אמנם אפשר לתרגל את השיטה בקבוצה ולבד, עם ילדים ועם מבוגרים, אך סוף השבוע הנוכחי יוקדש לנשים. הסדנה מתאימה הן לחסרות ניסיון והן למטפלות ולעוסקות בתנועה.

סדנת בגוף ראשון. שישי, 31 באוקטובר, בין השעות: 10:00-13:00, שבת ב-1 בנובמבר, בין השעות: 10:00-17:00. סטודיו זיגוטה, דרך סלמה 46 בתל אביב. לפרטים והרשמה: טל', 3294974- 052, עלות השתתפות: 400 ש'.

נהג חדש

תרבות הנהיגה הישראלית היא, אם נתנסח בעדינות, מחפירה. על משקל "אם אי אפשר לנצח אותם, נצטרף אליהם", רוב הנהגים מתנהגים בבריונות, גם אם לכאורה הם לא עוברים על החוק. עקיפות מסוכנות, קללות, צפירות, גניבת רמזורים ופניות ועוד כהנה וכהנה. ד"ר פביאן סיקרון, פסיכולוגית חברתית המתמחה בהתנהגות האדם בכביש, עורכת השבוע סדנת תרבות נהיגה במיוחד למי שרוצה לנהוג אחרת.

סיקרון החליטה לשלב את חיבתה לסדנאות למודעות עצמית ולפסיכודרמה ואת הידע שצברה בתרבות הנהיגה ולנסות לגרום להתחלה של שינוי במודעות, בתפישה ואפילו בהתנהגות. מטרת הסדנה, היא מסבירה, "לפתח מודעות לחולשות בכביש ולכפתורים שמפעילים את האגרסיות". לא מדובר בקורס לנהיגה מונעת או בהטפות מוסר בנוסח "בכביש תהיה חכם לא צודק", אלא בסדנה חווייתית ודינמית המשלבת אלמנטים מדינמיקה קבוצתית, פסיכודרמה, נשימות, מגע ועוד. במפגש יבוצעו נשימות, עבודה בזוגות ובקבוצה, גילום מקרים בכל מיני אופנים ועוד תרגילים שמטרתם לשתף ולעבור שלבים רגשיים. ברור שההתנהגות בכביש משקפת את החוליים של החברה הישראלית, ובהם העדר אמפתיות, חוסר סבלנות והאמונה שאת הכל אפשר לסדר ולפתור בזבנג וגמרנו (צריך פשוט לדפוק על השולחן, לא?). זאת הזדמנות להבין שגם אתם (נו, טוב, גם אני) חלק מזה. וזה, אתם יודעים, התחלה של שינוי.

סדנת תרבות נהיגה ברוח הנמסטה. שישי, 31 באוקטובר, בין השעות: 22:00- 1:30. מיוגה, התע"ש 11, בכפר סבא. יש להירשם מראש בטל': 9771700- 052. עלות השתתפות: 90 ש'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully