וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: התקיפה האמריקאית תואמה עם סוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.10.2008 / 9:00

מקורות בפנטגון מסרו לעיתון במפרץ כי התקיפה האמריקאית תוכננה על ידי המודיעין האמריקאי ותואמה עם המודיעין הסורי

"התקיפה האמריקאית בסוריה תוכננה על ידי המודיעין האמריקאי ובוצעה תוך תיאום עם מנגנוני המודיעין הסורים" – כך מסרו היום (חמישי) מקורות במטה משרד ההגנה האמריקאי, הפנטגון, לעיתון היוצא לאור באיחוד האמירויות. "ייתכן כי הביקורת והגינוי שמשמיעה סוריה כלפי התקיפה האמריקאית הן חלק מהסיכום עם ארצות הברית", הוסיפו.

"התיאום בין ארצות הברית לבין סוריה איננו חדש", מסרו המקורות לעיתון. "למרות הביקורת שמשמיעה סוריה מפעם לפעם, מדובר בתיאום ארוך ומתמשך מזה כחמש שנים. כך פועל עולם המודיעין, ובייחוד במקרים כמו זה".

אתמול פרסמה שגרירות ארצות הברית בדמשק הודעה באתר האינטרנט שלה, בה הודיעה כי בעקבות "חששות ביטחוניים" היא תסגור החל מהיום את שעריה. בהודעה לא נמסר מתי השגרירות תיפתח מחדש. סגירת השגרירות בדמשק מתרחשת בעקבות התקיפה האמריקאית בסוריה, שזכתה לתגובה חריפה מצד בכירים במדינה, שהורו עד כה על סגירה של כמה מוסדות אמריקניים נוספים בבירה כמו בית הספר האמריקאי ומרכז התרבות.

משרד החוץ הסורי זימן אתמול גם את ממלאת מקום שגריר ארצות הברית בדמשק והודיע לה באופן רשמי על החלטת ממשלת סוריה לסגור את מרכז התרבות האמריקאי ואת בית הספר האמריקאי בעיר. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי ממלאת המקום התבקשה לנקוט בצעדים הנדרשים כדי ליישם החלטה זו.

במקביל זימן סגן שר החוץ הסורי פייסל מקדאד שגרירים ערבים וזרים הנמצאים בדמשק ועדכן אותם בהתפתחויות שאירעו בעקבות התקיפה האמריקאית בשטח סוריה ביום ראשון. מקדאד אמר שארצו ממתינה להבהרות רשמיות מממשלת ארצות הברית ומממשלת עירק בעניין הפרת הריבונות הסורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully