וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצחי דני כ"ץ יערערו על אי קיצור עונשם

עדי שמחוביץ

30.10.2008 / 8:40

3 מרוצחי הילד מערערים על ההחלטה שלא לנכות שליש ממאסרם. הפרקליטות מתנגדת: שחרורם יפגע באמון הציבור במערכת המשפט

דימיטרי זוזוליה

(צילום: דמיטרי זוזוליה, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בבית המשפט המחוזי בנצרת יתקיים הבוקר (חמישי) דיון בערר שהגישו רוצחי הנער דני כ"ץ נגד החלטת ועדת השחרורים שלא לקצר את עונשם. ועדת השחרורים החליטה ביולי האחרון שלא לנכות שליש מתקופת מאסרם של שלושה מהרוצחים: סמיר גנאמה, פתחי גנאמה ועלי טראד, וזאת לאחר שנשיא המדינה החליט לקצוב את עונשם ל-30 שנה.

הבוקר תבקש המדינה, באמצעות עו"ד גנית גדות-כרמי, גיא אברס וענת אסיף מפרקליטות מחוז מרכז ועו"ד דליה גרין-שרון מפרקליטות מחוז צפון, לדחות את הערר של השלושה.

המדינה תטען כי מדובר ברצח ממניעים אידיאולוגיים, שכן על פי הכרעת הדין כוונתם היתה לחטוף ילד יהודי ולרצחו. לטענת הפרקליטות, השלושה מעולם לא לקחו אחריות על ביצוע העבירות ושחרורם יפגע באינטרס הציבורי: "צדקה הוועדה בקביעתה כי שחרורם המוקדם של העותרים, יפגע פגיעה חמורה וקשה באמון הציבור במערכת המשפט, וזאת נוכח אופי עבירות הרצח והחטיפה, עבירות אכזריות ביותר שבוצעו בנער בן 15, אשר נחטף בטבורה של עיר, נדחף בכוח לתוך הרכב והובל כשסמרטוט בפיו למקום מבודד ושם חבטו בו בקרש, הכו אותו במכות אגרוף חנקו אותו בחבל ובעודו מפרפר בין חיים למוות ביצעו בו מעשה סדום בזה אחר זה, השליכו את הגופה והסתלקו מהמקום", נכתב בכתב התשובה שהגישה המדינה.

דני כ"ץ היה בן 14 כשגופתו נמצאה במערה באזור סכנין בדצמבר 1983. שלושה ימים קודם לכן, יצא מביתו לבקר חבר, אך נעלם בדרך. ב-1985 הרשיע בית משפט מחוזי בחיפה את סמיר גנאמה, פתחי גנאמה, עלי טראד, אחמד כוזלי ועאטף סביחי, בחטיפתו וברציחתו של כ"ץ. ההרשעה התבססה על הודאותיהם. בשנת 2000 נערך לחמישה משפט חוזר לאחר שנשמעו טענות כי הודאות החמישה נגבו תוך שימוש באלימות קשה ובאמצעים פסולים. הליך המשפט החוזר נמשך שנתיים, בסופו שוכנעו השופטים כי הודאות החמישה קבילות. כוזלי וסביחי הורשעו גם ברציחתה של החיילת דפנה כרמון.

  • עוד באותו נושא:
  • דני כ"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully