וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הקסאם: המעברים לרצועה ייסגרו

יהושע בריינר וניר יהב

30.10.2008 / 8:00

שר הביטחון הורה על סגירת המעברים בשל נפילת הרקטה הבוקר בשטח פתוח ליד קיבוץ בשער הנגב. ראש המועצה: "יש למגן את בתי התושבים ולהכינם לקריסת הרגיעה"

שי מכלוף

( צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

שר הביטחון אהוד ברק הורה על סגירת מעברי הגבול בין ישראל לרצועת עזה בעקבות הפרה נוספת של הרגיעה הבוקר (חמישי), כאשר רקטת קסאם שוגרה לעבר ישראל ונפלה בשטח פתוח סמוך לאחד הקיבוצים בתחום המועצה האזורית שער הנגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. אזעקת "צבע אדום" הופעלה בשדרות לפני הנפילה בשעה שילדים רבים היו בדרכם לבתי הספר, וגרמה למתח רב. היום היו אמורות להיכנס לרצועה דרך מעבר כרם שלום כ-80 משאיות עם ציוד הומניטרי.

ארגון "חיזבאללה-פלסטין" נטל אחריות לירי רקטת הקסאם הבוקר. הארגון, שהוקם לפני מספר חודשים, נטל אחריות גם על ירי הרקטה שנורתה ביום שלישי שעבר.

ביום שלישי שעבר נפלה רקטת קסאם סמוך לקיבוץ גברעם. על פי מערכות המכ"ם הרקטה נורתה סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה ונפלה בשטח פתוח, אם כי לא נשמע פיצוץ וכוחות הביטחון לא מצאו את הקסאם. גם במקרה זה הורה שר הביטחון אהוד ברק בתגובה על סגירת המעברים ליומיים ולא יום אחד, כפי שהיה נהוג עד אז במקרה של ירי קסאם.

"ברור לנו שמי שאחראי לירי הקסאם הוא ארגון שמתנגד לחמאס ורוצה להראות שהוא פועל באופן עצמאי", אמר הבוקר לוואלה! חדשות ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר. "אבל הדבר החשוב ביותר הוא שמזה ארבעה חודשים אנחנו מבזבזים את זמננו בפוליטיקה ובהטמנת הראש בחול. אני מקווה שהממשלה תקבל את המלצת מערכת הביטחון למגן את התושבים ולהכין אותם למצב של קריסת הפסקת האש".

מאז כניסת הרגיעה לתוקפה ביוני, נורו לעבר הנגב המערבי כ-25 רקטות קסאם וכ-25 פצצות מרגמה. על אף מספר הפרות במהלך השבועות האחרונים, בהן גילוי של כעשרה מטעני חבלה שהונחו על גדר המערכת, במערכת הביטחון מעריכים שלא חמאס הוא שאחרי לירי אלא גורמים אחרים ברצועה, זאת משום שבחמאס לא מעוניינים להפר את הסכם הרגיעה על מנת לשמור על המעברים פתוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully