וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן קורץ ליהודים: "אובמה מחויב לישראל"

עידן דורנר

29.10.2008 / 19:50

סגנו של המועמד הדמוקרטי נאם בעצרת בחירות בפלורידה ופנה לקול היהודי במדינת המפתח: "ישראל תהיה בטוחה יותר"

המועמד לסגנות נשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן פנה היום (רביעי) אל הבוחרים היהודים, בניסיון להבטיח להם כי ברק אובמה מחויב לביטחון ישראל. "עבדתי עם כל ראש ממשלה ישראלי מגולדה מאיר ועד לראש הממשלה הנוכחי אולמרט", אמר ביידן לקהל של 2,000 צופים בפלורידה, בניסיון להדגיש את יתרונו בנושא מדיניות חוץ.

פלורידה היא מדינת מפתח במירוץ לבית הלבן. רבים מבוחריה המבוגרים יותר נוטים לכיוון המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין. היהודים בפלורידה בדרך כלל תומכים במועמד הדמוקרטי, אך חוששים שאובמה אינו מחויב לישראל. אובמה ומקיין נמצאים במירוץ צמוד במדינה בת ה-27 האלקטורים, אליה הגיעו היום שני המועמדים למסע בחירות.

ביידן, המכהן כיו"ר ועדת החוץ של הסנאט ונחשב לפרו-ישראלי, אמר כי אם אובמה ייבחר לנשיאות, מצבה של ארה"ב בעולם ישתפר, דבר שיחזק את ביטחונה של ישראל. "אובמה ואני יודעים מה שהישראלים וכל ידידינו יודעים – ככל שהכבוד לארה"ב יגדל, ככל שאמריקה תהיה חזקה יותר בזירה הבינלאומית, כך ישראל ושאר בעלות בריתנו יהיו בטוחות יותר", אמר ביידן לקול תשואות הקהל. "יש קשר ישיר. צריך לשקם את את כבודה של אמריקה בעולם, ואנשים מסביב לעולם מוכנים לסייע לנו בכך".

כיוון שגמלאים רבים מתגוררים בפלורידה, ביידן התייחס גם אליהם: הוא הבטיח כי אם אובמה ייבחר, יבוטלו המסים המוטלים על גמלאים המרוויחים פחות מ-50 אלף דולר בשנה, וכי הביטוח הלאומי לא יופרט. "השאלה האמיתית שברק ואני מתרכזים בה היא מי יישפר את מצבנו בצורה הטובה ביותר ארבע שנים מהיום. חברים, אני חושב שהבחירה ברורה – ברק אובמה", הוסיף ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully