וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן לביניש: "מה עם דוגמה אישית?"

עדי שמחוביץ

29.10.2008 / 18:51

בתגובה למכתבה של נשיאת העליון בדבר חוסר האפשרות למנות שופטים בזמן ממשלת מעבר, הזכיר לה שר המשפטים נשכחות

שר המשפטים דניאל פרידמן השיב הערב (רביעי) למכתבה של נשיאת בית המשפט דורית ביניש מאתמול, בו פרטה את עמדתה כי לא ניתן למנות שופטים בזמן ממשלת מעבר ולכן אין לקיים ישיבות של הוועדה לבחירת שופטים.

פרידמן הזכיר לביניש כי היא עצמה מונתה לבית המשפט העליון בזמן כהונת ממשלת מעבר בשנת 1995, ימים ספורים לאחר רצח ראש הממשלה יצחק רבין: "קשה לעלות על הדעת שאהרן ברק, שהיה אז נשיא בית המשפט העליון, היה נותן יד לבחירת שופטים לבית המשפט העליון אם הדבר היה נוגד מדיניות המתחייבת מבחינה משפטית וציבורית, כאמור במכתבך", כתב פרידמן והוסיף: "מתן דוגמא אישית פרושה שהמנהיג מחיל על עצמו אותם כללים שהוא דורש שיחולו על אחרים".

בנוסף, ציין פרידמן במכתבו כי אין חקיקה או פסיקה חדשה ששינתה את המצב מאז מינויה של ביניש לפני כ-13 שנה, וטען כי הוועדה לבחירת שופטים תגיע לאותן מסקנות בין אם הכנסת מפזרת עצמה ובין אם לאו.

ב-22 לספטמבר כונסה הוועדה לבחירת שופטים על מנת להחליט על מינוי שופטים לבית המשפט העליון אלא ששופטי העליון, חברי הועדה, אדמונד לוי, אילה פרוקצ'יה ודורית ביניש סברו כי לא ניתן להחליט החלטה כזו בזמן ממשלת מעבר. בשבוע הבא אמורה להתכנס הוועדה ולהחליט על מינוי שופטים לבית המשפט המחוזי ולבית משפט השלום, אך מכיוון ששלושת שופטי העליון החברים בוועדה מתנגדים לבחירת שופטים בזמן ממשלת מעבר, הוועדה ככל הנראה לא תתכנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully