וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: "טוקבקים - לא עילה לתביעה"

עדי שמחוביץ

29.10.2008 / 19:05

ביהמ"ש דחה תביעה שהגיש טוקבקיסט נגד "הארץ" בגין פרסום טוקבקים נגדו. "האתר אינו אחראי לתגובות שנכתבות או איכותן"

בית משפט השלום בתל אביב דחה היום (רביעי) תביעה שהגיש טוקבקיסט נגד עיתון "הארץ" בגין פרסום תגובות שהכפישו את שמו. התביעה היתה בגובה 200 אלף שקל.

עו"ד שמעון דיסקין נוהג לשלוח טוקבטים לכתבות המתפרסמות באתרי חדשות באינטרנט, וביניהם אתר "הארץ". בתגובותיו נוהג דיסקין לציין את שמו האמיתי, מקום מגוריו ולעתים אף את מקצועו. ביוני 2006, כתב דיסקין תגובה ב"הארץ" למאמר של הפובליציסט יואל מרקוס בשם "עין תחת עין", שעסק בשאלת התגובה הראויה לירי הקסאמים על שדרות. דיסקין כתב בתגובה: "כתבה מעולה של עיתונאי ותיק ועייף, אך מדי פעם מבריק. רק דבר אחד צריך לתקן: מי שבא לעקור עין מחברו, שלא יתפלא אם יישאר בלא שתי עיניו, אוזניו וחלקים אחרים של הגוף".

דיסקין המשיך להגיב גם לתגובות אחרות שפורסמו לכתבה. בהמשך, נכתבו שלוש תגובות המכוונות לדיסקין ומכפישות את שמו. באחת התגובות נכתב: "זהירות משמעון דיסקין", בתגובה אחרת נכתב: "שמעון דיסקין מתחזה לעו"ד אלעק תרבותי ומשכיל". דיסקין הגיב על התגובות נגדו ואף המשיך להגיב לתוכן הכתבה עצמה.

למחרת פנה דיסקין להוצאת עיתון "הארץ" ודרש כי תפרסם לאלתר ובאופן בולט לעין התנצלות והבהרה כי האמור בתגובות שנכתבו כלפיו הם דברי שקר. "הארץ" השיבה לדיסקין כי המערכת תבהיר באתר את מורת רוחה מתשובות שאינן לגופו של עניין, אלא לגופם של כותבים. מספר ימים לאחר מכן, פנה דיסקין בשנית ל"הארץ" ודרש כי יסירו את התגובות מהאתר, והדבר אכן נעשה.

השופטת תמר אברהמי כתבה בהחלטה כי דיסקין היה מודע לכך שהוצאת "הארץ" אינה רואה עצמה אחראית לתוכן הטוקבקים, מאחר שכל אדם המגיב באתר מופנה ל"הצהרה" עליו לקרוא. בהצהרה נכתב במפורש כי האתר אינו אחראי לתגובות שנכתבות, נכונותן, טיבן או איכותן ולכל נזק שיגרם. "ייתכן כי נשתכח מהתובע דבר ההצהרה כאשר הגיש את תביעתו כנגד הנתבעת. דא עקא, לאחר שזכרונו רוענן, לא מצא לנכון התובע לחדול מההליך המשפטי בו פתח. הוא אף המשיך לשלוח טוקבקים לאחר שרוענן זכרונו בענין ההצהרה" כתבה השופטת אברהמי בהחלטתה. את הוצאת "הארץ" ייצג עו"ד תמיר גליק ממשרד ליבליך מוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully