וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט ינסה לגשר בין האוצר לאוניברסיטאות

נעמה טלמור

30.10.2008 / 5:03

ראש הממשלה ייפגש עם שר האוצר ושרת החינוך. אמש פוצץ המו"מ בין האוצר לאוניברסיטאות לאחר שנציגי האוצר הודיעו כי לא ייענו לדרישה להעביר 480 מיליון שקלים למערכת ההשכלה הגבוהה

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

ראש הממשלה אהוד אולמרט ייפגש היום (חמישי) בלשכתו עם שרת החינוך יולי תמיר ושר האוצר רוני בר און במטרה להגיע לפשרה בין האוצר לראשי האוניברסיטאות ולנציגי מערכת החינוך, ולהביא לפתיחת שנת הלימודים באוניברסיטאות.

המשא ומתן בין נציגי משרד האוצר לבין ראשי האניברסיטאות התפוצץ אמש (רביעי), ארבעה ימים לפני תאריך פתיחת שנת הלימודים. לדברי גורמים בוועד ראשי האוניברסיטאות, דקות ספורות לאחר שהחל המשא ומתן הבהירו נציגי האוצר שאין בכוונתם להיענות לדרישה להעביר 480 מיליון שקלים למערכת ההשכלה הגבוהה.

גורמים בוועדה לתכנון ותקצוב של ההשכלה הגבוהה (הות"ת) אמרו לוואלה! חדשות, כי נציגי האוצר מנעו מבכירי הות"ת פגישה עם שר האוצר בטענה כי הפערים גדולים מידי. "כעת משהתפוצץ המו"מ אולמרט נותר האחרון שיכול להביא לפתיחת שנת הלימודים ביום ראשון הקרוב", אמרו.

מוקדם יותר, עשרות סטודנטים ניסו לפרוץ למשכן הכנסת, אולם נהדפו על ידי אנשי משמר הכנסת. יו"ר התאחדות הסטודנטים בועז טופורובסקי עוכב לחקירה, אך זמן קצר לאחר מכן שוחרר. מוקדם יותר ניסו הסטודנטים לפרוץ גם למשרד האוצר, אך נהדפו בידי המאבטחים במקום. הדבר אירע במהלך הפגנה שקיימו מאות סטודנטים ואנשי סגל האוניברסיטאות בקריית הממשלה בירושלים. המפגינים מוחים על אי העברת תקציבים למערכת ההשכלה הגבוהה, ודורשים לפתוח את שנת הלימודים בזמן.

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, גיל גולדנברג, אמר לוואלה! חדשות כי "ההתנהלות הכוחנית של משרד האוצר היא זו שהביאה את מערכת ההשכלה הגבוהה למצב בו היא נמצאת, וזו שגם עלולה לגרום לאי פתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא. לא ייתכן שהאוצר דורש לעבור על חוק המועצה להשכלה גבוהה שנותן עצמאות תקציבית למוסדות להשכלה גבוהה".

פרופ' צבי גליל, נשיא אוניברסיטת תל אביב, אמר לוואלה! חדשות: "אינני מאמין שהגענו לסיטואציה ההזויה הזו. באוניברסיטאות בעולם לא מאמינים שמצב ההשכלה הגבוהה בישראל הגיע למצב הזה. הם שואלים אותי 'איך זה קורה אצלכם היהודים'". עוד הוסיף, כי "האוניברסיטאות שלנו הן טובות, והמחקר טוב גם כן, אבל לא נוכל להמשיך כך יותר".

"האוצר משפיל את האוניברסיטאות"

גורמים במערכת ההשכלה הגבוהה אמרו כי "ההשפלה שעוברים נשיאי אוניברסיטאות היא קשה. נערי האוצר סיימו אך לפני זמן מה את התואר השני שלהם, והם חושבים שהם יכולים לנהל את האוניברסיטאות. אנו חשים כי כבר אין כבוד לפרופסורה וזה עצוב לנו מאוד".

גם שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק, קרא הערב לפתיחת שנת הלימודים האקדמאית במועדה. לדבריו, על משרד האוצר להקצות באופן מיידי משאבים שיאפשרו זאת. "במדינת ישראל, שאין בה משאבים טבעיים, המשאב היחידי שלנו הוא השכל של האנשים הצעירים", אמר ברק. "חובתנו כמדינה להשקיע את כל המשאבים בהשכלה הגבוהה ובמכוני המחקר".

היום נפגשה שרת החינוך פרופ' יולי תמיר עם נציגי האוניברסיטאות, אך לא נרשמה שום התקדמות במשא ומתן. זאת לאחר שאמש עזבו ראשי האוניברסיטאות את שולחן המשא ומתן עם האוצר. הנציגים, בראשות פרופ' מנחם מגידור, נשיא האוניברסיטה העברית, דנים עם נציגי האוצר על תקצוב האוניברסיטאות בשנה הקרובה. לדברי מגידור, יש צורך ב-480 מיליון שקלים נוספים כדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים.

מחר יכנס ראש הממשלה אהוד אולמרט פגישה בין תמיר לשר האוצר רוני בר און, על מנת לנסות להביא לסיום המשבר. מקורות באוצר מסרו לוואלה! חדשות כי "המחלוקת כרגע עומדת על עניין עקרוני ולא תקציבי. האוצר מבקש לקחת חלק בדרך בה יחולקו התקציבים שינתנו למוסדות להשכלה גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully