וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "ליברמן גזען וחסר נימוס"

פנחס וולף

29.10.2008 / 23:27

דובר משרד החוץ המצרי אמר את הדברים בתגובה על התבטאותו של ח"כ ליברמן, ששלח את הנשיא מובארק "לכל הרוחות"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

דובר משרד החוץ במצרים, חוסאם זכי, הגיב הערב (רביעי) בחריפות על דברי חבר הכנסת אביגדור ליברמן בגנות נשיא מצרים חוסני מובארק. לדבריו, "הדברים אינם ראויים לתגובה. זו אינה הפעם הראשונה שליברמן מתבטא בגזענות כלפי מצרים, אך הפעם הוא גם הוכיח שהוא חסר נימוס". זכי הוסיף, כי "מנחם לדעת שיש בישראל פוליטיקאים כמו אהוד אולמרט ושמעון פרס הפועלים לתקן את הנזקים שגרם ליברמן".

בתוך כך, נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה אהוד אולמרט שוחחו הערב עם נשיא מצרים חוסני מובארק והתנצלו בפניו על הביקורת החריפה שהטיח בו היום חבר הכנסת אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו). בטקס לזכרו של השר לשעבר רחבעם זאבי, שנערך במליאת הכנסת, אמר ליברמן: "מנהיגי ישראל נוסעים למצרים לדבר עם מוברק והוא מעולם לא הגיע לכאן. אנחנו צריכים להבהיר: מנהיג שירצה לדבר איתנו, שיבוא לכאן. לא ירצה? שילך לכל הרוחות".

אולמרט אמר למובארק: "אני מתנצל בשם מדינת ישראל על האמירות הבוטות שהפנה כלפיך חבר הכנסת ליברמן היום מעל במת הכנסת. ראוי היה שאמירות מסוג זה לא היו נשמעות, ומרגע שהן נאמרו מדובר בדברים מיותרים ומזיקים. ישראל רואה בך שותף אסטרטגי וידיד קרוב ורואה חשיבות עליונה בהידוק היחסים עם מצרים ובחיזוק השלום שבין המדינות".

גם הנשיא פרס דיבר עם מובארק ופרסם הודעה מיוחדת, בה הביע צער על דברי ליברמן. "מדינת ישראל", נאמר בהודעה, "רוחשת כבוד עמוק לנשיא מובארק ולארצו על תפקידם המוביל והחשוב בקידום השלום באזור ועל מאמציהם האמיצים והבלתי פוסקים בנושא זה".

עוד נכתב בהודעה, כי "יחסי ישראל -מצרים מלאי תוכן ומתקיימים הלכה למעשה במישורים רבים, מגוונים ומבוססים על כבוד הדדי וקריאה בודדת אחת לא תקלקל מערכת יחסים עמוקה זו".

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) אמרה בתגובה לדברי יו"ר ישראל ביתנו, כי "ליברמן הוא פירומן סדרתי שגורם מידי פעם להתלקחויות. מדובר בדברים חמורים ביותר מפי מי ששימש כשר לעניינים אסטרטגיים. ליברמן הוא אדם מסוכן, חסר מעצורים וחסר אחריות ציבורית ודבריו עלולים לגרום למשבר עם מצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully