וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נראית מחאת סטודנטים אמיתית

29.10.2008 / 17:06

סטודנטים איטלקים השתלטו על כיכרות ברחבי המדינה וחסמו את התנועה ברומא כמחאה על העברת חוק חדש שיפגע בתקציב החינוך

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז, קריינות: אילן שניג)

עימותים בין המשטרה לסטודנטים פרצו היום (רביעי) בפיאצה נבונה ההיסטורית שברומא. סטודנטים מכל רחבי המדינה השתלטו על כיכרות וחסמו את התנועה בבירה כצעד מחאה נגד העברת חוק חדש שיגרור קיצוץ בתקציב הממשלה על חינוך ומחקר.

ההפגנה ברומא היתה הפגנה שקטה עדש קבוצה של פעילי ימין, נושאי שרשראות ברזל ואלות, הגיעו לאזור והחלו להתעמת עם הסטודנטים. שולחנות וכסאות של בית קפה סמוך הושלכו על ידי המתפרעים והתיירים במקום נמלטו על נפשם בעוד המשטרה החלה לפזר את המהומה. כ-15 סטודנטים נעצרו. שלושה סטודנטים ושוטר אחד נפצעו, מסרה המשטרה.

את החוק השנוי במחלוקת, שיזמה ממשלת הימין-מרכז של סילביו ברלוסקוני, אישר הסנאט. האופוזיציה התחייבה לדרוש משאל עם ארצי בנושא. "אנו מוחים כי אין לנו עתיד", אמר פרנצ'סקו מארי, סטודנט.

הפגנות נגד הרפורמות שיישמה הממשלה התפשטו בשבועיים האחרונים ברחבי איטליה. לדברי הסטודנטים, השינויים יפגעו ביכולתם לקבל חינוך טוב. לטענת הממשלה, החוק שעוסק בעיקר בבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים, ירסן את הבזבוז וישפר את איכות בתי הספר האיטלקים.

מספר מורים ומרצים ערכו שיעורים בכיכרות כמחאה נגד החוק. "מרבית התלמידים שלי מבינים כי הם יהיו חייבים לנסוע לחו"ל, לארצות הברית או לאירופה, אם הם רוצים לקדם את הקריירה שלהם", אמר קרלו מריה ברטוני, פרופסור לפיזיקה.

הפגנות דומות לאלו שהתקיימו בפיאצה נבונה אירעו ברחבי איטליה, ממילאנו שבצפון – שם חסמו סטודנטים את התנועה והשתלטו על תחנת רכבת – ועד לנאפולי שבדרום. עימותים קלים נרשמו במילאנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully