וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו מנצל אזכרה לצרכי תעמולה"

פנחס וולף

29.10.2008 / 14:06

בישיבה בכנסת לזכרו של השר רחבעם זאבי, הצהיר יו"ר הליכוד כי תיק החינוך יישאר במפלגתו. ח"כ כהן: "גנדי לא היה עושה לו את זה"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ישיבה מיוחדת בכנסת לזכרו של השר רחבעם זאבי (גנדי) שימשה היום (רביעי) כבמה ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שהצהיר במהלכה כי בממשלה הבאה יהיה תיק החינוך בידי הליכוד. בשל הדברים עזבו כמה חברי הכנסת את המליאה במחאה במהלך הנאום.

נתניהו גינה את ה"מתקפה" הפיזית והמילולית נגד חיילי צה"ל במאחז פדרמן השבוע, ואמר כי "גנדי היה מוחה בתקיפות על כל גילוי של סרבנות. כל התקפה ממקום כלשהו על חיילי צה"ל שהם חומת המגן של קיומנו ואסור לפגוע בהם". הוא המשיך ואמר: "כדי לעקור את הנגע הזה מהשורש אנחנו חייבים לחנך את בנינו ובנותינו להערכה ולאהבה לצה"ל. חינוך לערכים שגנדי כל כך האמין בו יהיה מרכיב עיקרי במהפכת החינוך שנוביל בעתיד הקרוב. ממשלה בראשותי תשמור את תיק החינוך בידי הליכוד".

"ביבי הוא חצוף עז מצח, שמנצל אזכרה ממלכתית לתעמולת בחירות חסרת בושה", אמר בתגובה לדברים ח"כ רן כהן (מרצ). "אם היה מדובר באזכרה לנתניהו, גנדי לא היה עושה לו את זה". ח"כ שלמה מולה (קדימה) הגיב גם הוא בזעם: "ביבי הישן חזר בגדול. הוא ירד לרמה נמוכה מאוד והוא משתמש באזכרה ממלכתית לצרכיו הפוליטיים".

פלמח זאבי תומך

פלמח זאבי, בנו של גנדי, דווקא חיזק את ידיו של בנימין נתניהו על נאומו. לוואלה! חדשות אמר זאבי: "מה שלא יהיה, נתניהו הוא היחיד שיכול להוביל את המדינה הזאת. אני אוהב את הבית ממנו הוא הגיע, את דרכו ואת האידיאולוגיה שלו. ואני מקווה שהוא יממש אותה".

גם יו"ר קדימה ושרת החוץ ציפי לבני נשאה דברים בישיבה. "איני בת דורו של גנדי. הכרתי אותו בכנסת כאדם מקסים, אך היו בינינו מחלוקות על הדרך". לדבריה, "לצערי הימים בהם אנו הופכים לעם אחד, זה רק ברגע כאב".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נאם גם הוא ובחר לתקוף את נשיא מצרים חוסני מוברק. "מנהיגי ישראל נוסעים למצרים לדבר עם מוברק והוא מעולם לא הגיע לכאן", אמר. "אנחנו צריכים להבהיר: מנהיג שירצה לדבר איתנו, שיבוא לכאן. לא ירצה? שילך לכל הרוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully