וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר למפכ"ל: "אל תתפלא אם נתאבד"

נתיב נחמני

29.10.2008 / 13:28

במכתב למפכ”ל, איימו שוטר ורעייתו להתאבד אם לא יועלה שכר הבעל. ”משפחת פישר לקחה עמה סוד, אך אנו נבהיר מדוע שמנו קץ לחיינו”

"משפחת פישר לקחה עימה סוד שאף אחד לא ידע מה קרה שם, אנחנו לא ניקח עמנו שום סוד - פשוט נכתוב באופן ברור מדוע החלטנו לשים קץ לחיינו", כך כתבו שוטר מהצפון ואשתו במכתב הפונה למפכ"ל המשטרה דודי כהן. המכתב נשלח לאחר שהתברר לזוג כי הבעל עומד, כמו מאות שוטרים נוספים, לפני קיצוץ במשכורתו. במכתב הזכיר הזוג את האירוע בשבוע שעבר, בו רצח על פי החשד מייקל פישר את אשתו הילה ושני ילדיהם ולאחר מכן התאבד מסיבה שטרם התבררה.

השוטר הוא אחד מכ-400 שוטרים שסיימו לימודי יהדות לצורך הטבות שכר, שניתנו להם במשך שנים. אולם לאחריהן הוחלט שלא להכיר בלימודיהם, לשלול את ההטבה ואף לדרוש מהם את הכספים שקיבלו עד היום באופן רטרואקטיבי - מאות שקלים לכל חודש במשך שנים, בסך של עשרות אלפים. "מי מהשוטרים יכול לעמוד בזה?", כתבו בני הזוג במכתב שהגיע לידי וואלה! חדשות וחתמו "מיואשים מהצפון".

"זאת תקופה שאנחנו לא יודעים היכן לשים את הראש. הדאגות, החרדות, המתחים בבית פשוט הורסים אותנו. בסופו של דבר יכול לקרות במשפחה אסון שיזעזע את כל המדינה - תעשו משהו לעצור את רוע הגזירה", כתבו בני הזוג בקריאתם לעזרה.

"המערכת חייבת לבדוק את עצמה"

המכתב, שהגיע גם לידי יו"ר עמותת זכויות השוטרים, אושרה אסף, עורר תגובות בצמרת המשטרה. רבים, בייחוד במחוז הצפון, ניסו לחשוף את זהות בני הזוג שחששו להחשף, אך טרם העלו דבר. "המערכת חייבת לבדוק את עצמה ולחשוב איך היא יכולה לעזור לשוטרים שמחזיקים אותה", אמרה היום אסף, "לא ייתכן שבכל פעם שיתחלף קצין אמ"ש (אגף משאבי אנוש) ירדו גזירות חדשות על השוטרים. לצערי, במקרים כאלו, במשטרה קודם עושים ואחרך כך מצטערים".

לפני כשבועיים, עתרו אותם 400 שוטרים לבג"ץ נגד הגזירה שירדה על רבים נוספים, אך עדיין לא הוצא צו ביניים שיורה על הקפאת התהליך. "משמעות ההחלטה היא אסון כלכלי מוחלט", כתב בעתירה עו"ד אביגדור פלדמן שנשכר לייצג את השוטרים, והוסיף: "משכנתאות לא ישולמו, שכר דירה לא ישולם, תשלומים לבתי ספר ייפסקו, המכולת תפסיק לרשום בהקפה, משפחות יפונו מבתיהן, ילדים יסולקו מבתי ספר. לב מי לא ייחמץ לראות הכיצד משטרת ישראל עושה דין לעצמה ונוטלת בחוזקת יד את מה ששולם כדין?".

טרם התקבלה תגובת המשטרה לדברים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully