וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האיומים, ספינת המחאה הגיעה לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.10.2008 / 9:30

הספינה, שעליה פעילי שמאל מכל העולם, הגיעה לרצועה במטרה "לשבור את המצור". אתמול איים משרד החוץ כי ימנע את הגעתה

(צילום: רויטרס, עריכה: ענת ברק)

ספינת המחאה של פעילי השמאל הבינלאומיים הגיעה הבוקר (רביעי) אל חופי רצועת עזה במטרה "לשבור את המצור על עזה", לאחר שיצאה אתמול בצהריים מחופי קפריסין. הספינה, המכונה "ספינת התקווה", הגיעה בשלום ומבלי שנתקלה בבעיות. זאת לאחר שאתמול איים משרד החוץ כי לא יאפשר לספינה להגיע לחופי עזה.

עשרות אישים ופעילים פלסטינים קיבלו את פניה של הספינה, שעל סיפונה שטו 27 בני אדם מ-13 מדינות שונות, ביניהם רופאים, עורכי דין, פעילי זכויות אדם ואף כלת פרס נובל לשלום מ-1976, מאיירד מגוויר. בין הפעילים שעל הספינה גם איש השמאל הישראלי גדעון ספירו. דוברי הספינה מסרו כי הם אינם מעוניינים להתעמת עם ישראל וקראו אתמול לחברי הכנסת להצטרף אליהם בביקורם בעזה.

אחד הפעילים הבינלאומיים שנמצא על הספינה אמר: "ספינתנו הקטנה מהווה קריאה גדולה לקהילה הבינלאומית ללכת בעקבותינו ולשלוח חבל הצלה לרצועת עזה". חבר הפרלמנט הפלסטיני ד"ר מוסטפא ברגותי הנמצא על הספינה גם הוא הוסיף ואמר: "נמשיך ולנסות לשבור את המצור הישראלי. הכיבוש הישראלי הפריד בין הפלסטינים אולם המאבק הבלתי אלים שלנו איחד אותנו".

"תושבי עזה - חלק מהמשפחה האנושית"

מגווייר, שזכתה בפרס נובל לשלום ב-1976 על פעילותה למען השלום בצפון אירלנד, אמרה אתמול: "תושבי עזה הם חלק מהמשפחה האנושית שלנו. ממשלת ישראל לא תוכל להשאיר את עזה מנותקת לנצח. אנחנו באים לבקר את משפחתנו ולממשלה הישראלית אין זכות לעצור בעדנו". מגווייר נפגעה ביוני האחרון משאיפת גז בעת הפגנות נגד גדר ההפרדה בכפר ניעלין, מערבית לרמאללה.

בחודש אוגוסט הגיעו לעזה שתי ספינות מחאה שהפליגו מקפריסין כשעל סיפונן 44 פעילים. ישראל החליטה לאפשר לשתי הספינות לעגון ברצועה כדי למנוע פרובוקציות ותגובות בינלאומיות קשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully