וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין צה"ל למתנחלים במאחז פדרמן

יהושע בריינר

29.10.2008 / 9:06

במהלך הלילה הגיעו למקום כוחות מג"ב וניסו לחסום את הכביש למאחז שפונה בתחילת השבוע. "צה"ל יכול להפסיק לחלום על הידברות"

שוב עימותים בין צה"ל למתנחלים סמוך למאחז חוות פדרמן-תור, הסמוכה לקריית ארבע. לדברי מתנחלים, במהלך הלילה הגיעו למקום כוחות גדולים של מג"ב וצה"ל כדי לפנות שני מבנים חדשים שהביאו למקום, לאחר פינוי המאחז בתחילת השבוע. ככל הנראה מטרת המשטרה היתה לחסום את ציר התנועה לחווה ולא לפנות את המבנים במקום. עם הגעת הכוחות, פרצו עימותים בין המתנחלים במקום לבין החיילים.

המתנחלים טוענים כי ניסו, ללא הצלחה, לעלות באש דחפור של צה"ל. לאחר שהדחפור הפסיק את עבודתו בעקבות העימותים, ניסו המתנחלים להדליק אש מתחת לגלגליו של הכלי, אולם עירנות של שוטרים במקום מנעה את המעשה. במג"ב מאשרים הבוקר כי היה ניסיון פגיעה בדחפור, וכי במהלך העימותים נעצרו שני מתנחלים.

מצה"ל נמסר, כי "במהלך פעילות פיקוח שגרתית של במאחז פדרמן-תור, התפתח עימות בין אזרחים ישראליים ובין כוחות הביטחון. מתוקף אחריותו כריבון בשטח, צה"ל אחראי לאכיפת החוק והסדר ביהודה ושומרון וימשיך לפעול למצות את הדין עם אלו המנסים לפגוע בכוחותיו ולהפריע לפעולותיו".

סמוך לשעה ארבע בבוקר עזבו הכוחות את המקום, מבלי לחסום את הציר או לפנות את המבנים. "המעשה הנורא של הריסת החווה החזיר את חברון שנים לאחור", אמר פעיל הימין ויו"ר תנועת 'חזית יהודית' ברוך מרזל, "צה"ל והמשטרה יכולים להפסיק לחלום על הידברות. מי שמגרש תינוקות מבתיהם שלא יתפלא שאחר כך יבואו צעירים ויעשו מעשים".

בתוך כך, היום יקיים שר הביטחון אהוד ברק דיון מיוחד בלשכתו בנושא בעיית אכיפת החוק ביהודה ושומרון. ברק יכנס את 'פורום הגדה', בו משתתפים בכירי לשכתו, נציגי השב"כ, אנשי פיקוד מרכז, בכירי משטרת מחוז ש"י והיועצים המשפטיים של משרד הביטחון. זאת במטרה לנסות לגבש מדיניות שתמנע את המשך התפרעות הימין הקיצוני. כפי שדווח השבוע בוואלה! חדשות, ברק מתכנן להוציא צווי הרחקה מנהליים נוספים לפעילי ימין בתקופה הקרובה, בתקווה שזה ימנע את המשך החיכוכים בין צה"ל למתנחלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully