וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לבחירות: מקיין מזדנב אחרי אובמה

עידן דורנר

28.10.2008 / 21:58

המועמד הדמוקרטי ממשיך להוביל בסקרים הארציים. השניים הגיעו היום לפנסילבניה. מקיין: "כיף לעבוד על הסוקרים. ננצח ביום הבחירות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

מקיין חבר היום לסגניתו, מושלת אלסקה שרה פיילין, שבוע לפני הבחירות, והשניים תקפו את תוכניתו הכלכלית של יריבם הדמוקרטי, שלא נשאר חייב. כל השלושה ביקרו היום בפנסילבניה, מדינה בה אובמה מוביל בבטחה, אך מקיין מקווה לגזול קולות מקרב לבנים ממעמד הביניים, שהעדיפו להצביע להילרי קלינטון במירוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית שנערך מוקדם יותר השנה.

על פי סקר של רויטרס וזוגבי שפורסם היום, אובמה זוכה ל-49% אחוזי תמיכה בקרב הבוחרים הפוטנציאליים, בעוד מקיין נהנה מתמיכה של 45%. מקיין צמצם את הפער ב-1% לעומת הסקר שפרסמה רויטרס אתמול. בסקר היומי של רשת ABC והוושינגטון פוסט מוביל אובמה 52% - 45%, פער זהה לזה של אתמול.

מקיין מזלזל בסקרים הללו וניסה לשכנע את תומכיו להילחם עד לרגע האחרון, בניסיון לעורר את אותם: "זה נפלא לחזור לפנסילבניה. זה נפלא לעבוד על הפרשנים והסוקרים, בגלל שאנחנו הולכים לנצח בפנסילבניה". מקיין התחייב להפוך את תוצאות הסקרים ביום הבחירות.

לאחר מספר דיווחים על מתיחות השוררת בין השניים, בשל הפער שנפתח בינם לבין אובמה, אמר מקיין כי הוא לא יכול להיות מרוצה יותר מההתלהבות שיצרה פיילין. "דרך אגב", אמר מקיין, "כששני אנשים בעלי דעות עצמאיות חוברים יחד, הם לא תמיד מסכימים על הכל. אבל זה כיף גדול".

אובמה אמר שהצעתו של מקיין לקצץ במיסים תחמיר את המשבר הכלכלי. הוא הוסיף לקשור בין מקיין לבין הנשיא המאוד לא פופולרי ג'ורג' בוש: "בוש דרדר את הכלכלה שלנו מראש הצוק וכעת מקיין רוצה לתפוס את ההגה".

כ-9,000 אנשים הגיעו לצ'סטר, עיר בפרבריה של פילדלפיה, כדי לשמוע את אובמה נואם באוניברסיטה, למרות הגשם והבוץ. "העובדה שכולכם הגעתם הנה היום מוכיחה עד כמה אתם מעוניינים בשינוי", אמר להם אובמה, והקהל הנלהב קרא בתגובה "אנחנו רוצים שינוי!".

אובמה הוסיף: "אם כולכם תצאו ביום הבחירות ותחליטו שאתם רוצים אמריקה טובה יותר, אני מבטיח לכם: לא רק שננצח בפנסילבניה, ננצח בבחירות הכלליות, ונשנה את המדינה הזאת ואת העולם".

אובמה יפריע לוורלד סירייס

מקיין מתעקש כי הוא עדיין מסוגל לנצח וכי פנסילבניה יכולה לתת לו עזרה רצינית. הוא ופיילין תקפו את אובמה שוב על תכניתו להעלות מיסים וכמובן הזכירו את 'ג'ו השרברב'. פיילין זכתה לתשואות כשאמרה: "לא נראה לי שאתם תומכים באובמה הבזבזן". נאומה של פיילין הופרע על ידי תומכי אובמה, שהניפו שלטי תמיכה בו. פיילין הגיבה בזלזול: "תמיד כשזה קורה אני אומרת לאנשי הביטחון 'תנו להם להישאר, אולי הם ילמדו דבר אחד או שניים".

מקיין עקץ את כוונתו של אובמה לקנות זמן שידור בטלוויזיה, בו ינאם במשך כחצי שעה, נאום שישודר לפני אחד ממשחקי סדרת הגמר של ליגת הבייסבול (הוורלד סירייס). "דרך אגב, אף אחד לא יפריע לאליפות העולם בבייסבול עם פרסומת אינפורמטיבית כשאני אהיה נשיא".

לאחר הביקור המשיך אובמה לוורג'יניה מדינה הנחשבת רפובליקנית, אך גם בה הוא מוביל בסקרים. מקיין נאלץ לבטל את האירוע השני שתכנן בפנסילבניה, בשל מזג אוויר גרוע. הוא המריא לצפון קרוליינה בניסיון להציל את הקמפיין שלו במדינה, שנחשבה תמיד רפובליקנית אך השנה נוטה לכיוון הדמוקרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully