וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למופז: לא ניתן לבצע שיריונים בקדימה

פנחס וולף

28.10.2008 / 20:45

היועץ המשפטי של המפלגה הגיש חוות דעת, כי לא ניתן לבצע שיריונים ברשימת קדימה לכנסת. "כל שינוי מחייב משאל בין המתפקדים"

היועץ המשפטי של קדימה, עו"ד איתן הברמן, קבע היום (שלישי) כי לא ניתן לבצע שיריונים ברשימת קדימה לכנסת בבחירות הכלליות, ובתוכן גם שריון לשר התחבורה שאול מופז. הברמן הגיש את חוות דעתו לאחר פניית יו"ר קדימה השרה ציפי לבני במסגרת בחינתה את כל נושאי השיריונים.

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר הברמן, כי "לאחר השמועות שנפוצו בנושא, ביקשה יו"ר קדימה לבדוק מבחינה משפטית אם אפשר לבצע שיריונים במפלגה. אולם הדבר עומד בסתירה לשיטה העקרונית של תקנון קדימה האומרת שיש תפיסת עולם של פריימריז. כל שינוי בתפיסת העולם הזו מחייב משאל בין כל מתפקדי קדימה ורק אם יהיה לכך רוב ניתן יהיה לבצע את השינויים".

מוקדם יותר פורסם, כי פעילי שטח של מופז מפעילים בימים האחרונים לחץ כדי לשריין לו את המקום השני ברשימת קדימה. עם זאת, בפגישה עם מקורביו סרב מופז לעסוק בנושא. לדברי המקורבים, מופז ישמח לקבל שריון, אך רק במידה שלבני תיזום את המהלך. הם אמרו לוואלה! חדשות כי הוא לא מתכוון ליזום מהלך כזה, והוא מתכונן להתמודדות בפריימריז.

מקורביה של לבני הבהירו כי הספקולציות בנוגע לשריון עבור השר מופז הן שגויות. לטענתם, "הכל פתוח" ולבני עדיין בוחנת את הנושא. ח"כ צחי הנגבי (קדימה) שנחשב למקורבה של לבני תמך דווקא במהלך. "זה מהלך טוב לקדימה ונראה לי שאם זה אפשרי לפי התקנון של קדימה זו תהיה דרך מאוד טובה לסיים את הפריימריז הקודמים מתוך אחדות ומתוך תחושה של לכידות".

בימים האחרונים נועד מופז עם חברי כנסת מקדימה שתמכו במועמדותו לראשות המפלגה, לאחר שמקורביה של לבני האשימו אותו בכשלון המאמץ להרכיב ממשלה בראשותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully