וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי ביילין פורש מהחיים הפוליטיים

פנחס וולף

28.10.2008 / 21:04

יו"ר מרצ לשעבר יגיש בקרוב את התפטרותו הרשמית. הוא צפוי להקים מיזם עסקי שיתווך בין אנשי עסקים ישראלים לפלסטינים. אורון: "ביילין עיצב דרך שרוב הישראלים תומכים בה"

ח"כ יוסי ביילין (מרצ) הודיע הערב (שלישי) כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בבחירות לכנסת הבאה. הוא צפוי להגיש את התפטרותו באופן רשמי בימים הקרובים. ביילין מתכוון לפתוח משרד שיתווך בין אנשי עסקים ישראלים לפלסטינים במטרה ליצור מיזמים משותפים.

ביילין התכוון לפרוש לפני מספר חודשים, אך ביקש להמתין להתפתחויות הפוליטיות ולראות אם מרצ תיכנס לממשלה בראשות יו"ר קדימה ציפי לבני. כאשר נוכח שהמערכת הפוליטית עומדת בפני בחירות, החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים.

יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון הגיב הערב להודעתו של ביילין ואמר: "קיבלתי בצער את החלטתו של ביילין לפרוש מהפוליטיקה, החלטה עליה סיפר לי לפני מספר ימים. ביילין הוא אחד המנהיגים החשובים שעיצבו דרך מדינית שהיום רוב רובם של אזרחי ישראל תומכים בה. אני מקווה ומאמין שהמחשבה הנועזת והמקורית שלו תמשיך לשרת את ישראל גם בעתיד לבוא".

גם בימין הביעו צער על הודעתו של ביילין. לדברי ח"כ אפי איתם (איחוד לאומי-מפד"ל), "יוסי תמיד היה יריב פוליטי ואידיאולוגי ראוי והגון ובדרכו שלו אוהב העם והמדינה. בתקופת החברות המשותפת שלנו בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, זכיתי להכיר אדם ערכי וענייני שיודע לעמוד על דעתו בצורה מכובדת. פרישתו מהפוליטיקה צריכה לצער כל אזרח בישראל ללא קשר להשקפתו הפוליטית"

ביילין שימש בעבר כמזכיר הממשלה וכשר וחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה. הוא היה מאדריכלי הסכם אוסלו שנחתם בספטמבר 1993. ב-2003 פרש ממפלגת העבודה והקים את מפלגת יחד שאחר כך חבר עמה למרצ. ביילין כיהן כיו"ר מרצ עד לפני מספר חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully