וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינה נוספת בדרכה מקפריסין לרצועת עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.10.2008 / 20:55

על סיפון "ספינת התקווה" פעילים מ-13 מדינות שמבקשים לשבור את המצור על הרצועה. ישראל: לא נאפשר להפר את הריבונות

ספינה נוספת של פעילים בינלאומיים יצאה היום (שלישי) מחופי קפריסין בדרכה לחופי רצועת עזה במטרה "לשבור את המצור על עזה". על סיפונה של הספינה 27 פעילים מ-13 מדינות שונות, ביניהם רופאים, עורכי דין, פעילי זכויות אדם ואף כלת פרס נובל לשלום.

משרד החוץ הישראלי הודיע כי ימנע מהספינה לעגון בחופי עזה "ובכך להפר את ריבונותה של ישראל". יושב ראש הוועדה העממית למאבק במצור על עזה, חבר הפרלמנט הפלסטיני ג'מאל חודרי, גינה את העמדה הישראלית ואמר כי "צעד זה לא יצליח לעצור בעדם. הם יגיעו ליעדם".

דוברי הספינה, המכונה "ספינת התקווה", מסרו כי הם אינם מעוניינים להתעמת עם ישראל: "הזמנו את מנכ"ל משרד החוץ אהרון אברמוביץ' ואת שר הביטחון אהוד ברק להצטרף למשט שלנו. אנו רוצים לשלוח הזמנה לכל חבר כנסת: שוטו עימנו לעזה ותלמדו מה האלימות הישראלית גרמה לאוכלוסייה של עזה".

מאיירד מגווייר, שזכתה בפרס נובל לשלום ב-1976 על פעילותה למען השלום בצפון אירלנד, אמרה: "תושבי עזה הם חלק מהמשפחה האנושית שלנו. ממשלת ישראל לא תוכל להשאיר את עזה מנותקת לנצח. אנחנו באים לבקר את משפחתנו ולממשלה הישראלית אין זכות לעצור בעדנו". מגווייר נפגעה ביוני האחרון משאיפת גז בעת הפגנות נגד גדר ההפרדה בכפר ניעלין, מערבית לרמאללה.

בחודש אוגוסט הגיעו לעזה שתי ספינות מחאה שהפליגו מקפריסין כשעל סיפונן 44 פעילים. ישראל החליטה לאפשר לשתי הספינות לעגון ברצועה כדי למנוע פרובוקציות ותגובות בינלאומיות קשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully