וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשירית מהבוחרים בארה"ב כבר הצביעו

עידן דורנר

28.10.2008 / 19:03

לפי ההערכות, לא פחות משליש מהבוחרים יצביעו עוד לפני ה-4 בנובמבר, בהליך שנועד להעלות את אחוזי ההצבעה ולמנוע תקלות

שבוע לפני יום הבחירות בארה"ב, אחד מתוך עשרה מצביעים כבר מימש את זכותו הדמוקרטית והצביע בבחירות מוקדמות. כך עולה מנתוני הרשויות של המדינות השונות. מדובר בשינוי של ממש בפוליטיקה האמריקאית, שזכתה לאחוזי הצבעה נמוכים בשנים האחרונות.

עדיין לא ברור אם אלו שהצביעו עד כה הם מצביעים חדשים או אנשים שהיו מצביעים בכל מקרה ב-4 בנובמבר. לפי ההערכות, אחד מתוך שלושה מצביעים צפוי להצביע בבחירות המוקדמות - שיפור ניכר לעומת מערכות הבחירות הקודמת, אז הצביעו בבחירות המוקדמות אחד מחמישה ב-2004 ואחד משבעה ב-2000.

הצבעה מוקדמת היא תופעה הולכת וגדלה שצוברת פופולריות רבה, והקמפיין של אובמה משקיע בהן רבות. לוח הזמנים שלו בשבוע האחרון מוקדש ברובו לנושא. בשבוע הקרוב אובמה יבקר בעיקר במדינות בהן נערכת הצבעה מוקדמת, שם ינסה לגייס מצביעים חדשים.

החידוש: לא צריך לתרץ

החל מיום שני, 30 מדינות מאפשרות לאזרחיהן להצביע בבחירות מוקדמות, אותן מעודדות רשויות השלטון במדינה, על מנת להגדיל את אחוזי ההצבעה וכדי להוריד את הלחץ מהקלפיות ביום הבחירות. אזרחים שנרשמו להצבעה יכולים להגיע לאחת מעמדות הבחירה, או אפילו להצביע מבלי להטריח את עצמם ומבלי לעזוב את הבית, באמצעות הצבעה בדואר. החידוש הפעם, הוא שאין צורך לספק תירוץ לכך ואיש אינו צריך לשקר יותר כדי לנצל את האופציה הזו.

בחלק מהמדינות דווח על בעיות שונות, החל מתקלות במחשבים ועד לתורים ארוכים בעמדות ההצבעה, אם כי השבוע חלה ירידה במספר התקלות.

במדינת ג'ורג'יה, למעלה ממיליון מצביעים, כמעט חמישית מהמצביעים הרשומים במדינה, כבר הצביעו. לשם השוואה לפני ארבע שנים הצביעו במדינה רק 422,485 אזרחים. מרבית המצביעים - 85%, הצביעו בעצמם בעמדות ההצבעה.

בצפון קרוליינה, שהפכה לזירת קרב של ממש בין אובמה למקיין, למעלה מ-1.2 מיליון כבר הצביעו, כ-20% מהמצביעים הרשומים. ועדת הבחירות במדינה טוענת כי לוקח למצביעים בממוצע בין 15 ל-30 דקות להצביע. התורים הארוכים נרשמים בעיקר בהפסקות הצהריים ומיד לאחר שעות העבודה.

ההצבעה המוקדמת התאפשרה במדינה כבר לפני עשרות שנים, אך המועמדים עודדו את מצביעיהם לנצל זאת רק בשנים האחרונות. השנה נרשמה גם עלייה חדה בקרב המצביעים השחורים. הפרשנים מייחסים את הנתון הזה למועמדותו של ברק אובמה.

בפלורידה, מדינת מפתח שעשויה להכריע את הבחירות כפי שקרה בשנת 2000, כבר הצביעו יותר ממיליון מצביעים. להערכת הרשויות, כמעט רבע מתוך עשרה מיליון המצביעים הרשומים יצביעו מוקדם.

באינדיאנה, המצב שונה: מתוך 4.5 מיליון המצביעים הרשומים, רק 286,523 הצביעו מוקדם, 6% מהמצביעים הרשומים. עם זאת, המספרים הללו עדיין גבוהים ממלפני ארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully