וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: ייאסר פרסום סקרים בסמוך לפריימריז

פנחס וולף

28.10.2008 / 18:51

ועדת החוקה אישרה הצעת חוק לפיה יופסק פרסום סקרים 4 ימים לפני בחירות מקדימות. פינס: "ראינו את העיוותים שהם יכולים ליצור"

פרסומם של סקרים יופסק ארבעה ימים לפני פריימריז מפלגתיים. כך אישרה היום ועדת החוקה של הכנסת בהכנה לקריאה ראשונה. זאת, בדומה לחוק האוסר על פרסום סקרים החל מארבעה ימים לפני הבחירות הכלליות לכנסת. על פי הצעת החוק של ח"כ אופיר פינס (העבודה), מי שיפרסם סקר בתקופה האסורה יהיה צפוי לקנס של יותר מ- 26 אלף שקלים.

הצעת החוק קובעת עוד כי במועדים בהם יהיה מותר לפרסם סקרים, מפרסם הסקר יחויב לציין בין היתר את מספר האנשים שהשתתפו בסקר, סוג האוכלוסייה שנבדקה, מידע על שיטת איסוף הנתונים ועוד.

כזכור, לפני הפריימריז לראשות קדימה, פורסמו סקרים שקבעו ששרת החוץ ציפי לבני צפויה לנצח את שר התחבורה שאול מופז בהפרש ניכר. אלא שההפרש בין השניים עמד בסופו של דבר על 431 קולות בלבד, ואנשי מופז טענו בזעם שייתכן כי הסקרים היו בין הגורמים שהטו את הכף לטובת לבני.

לדברי ח"כ פינס, "כבר ראינו את העיוותים שיכולים ליצור סקרים שמתפרסמים בימים שלפני הבחירות. עריכת ופרסום סקרים הם כלי שמאפשר מניפולציה על בוחרים ויכולה להיות להם השפעה לא פרופורציונלית, במיוחד במפלגות שבהן הגוף הבוחר קטן יותר. הצעת החוק תאפשר קיום פריימריז נקיים וענייניים יותר".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ פרופסור מנחם בן-ששון (קדימה) הטיל ספק בנחיצות הצעת החוק ואמר כי לכל מידע שזורם ומופץ באופן חופשי עד יום הבחירות יכולה להיות השפעה על דפוסי ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully