וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

58% מהציבור: ש"ס סחטנית

פנחס וולף

28.10.2008 / 16:38

מסקר מכון "פאנלס" עולה, כי 52% סבורים כי לבני נכשלה בניהול המו"מ. עם זאת, 47% חושבים שטובת המדינה עמדה לנגד עיניה, לעומת 6% שסבורים כך לגבי ישי

52% מהציבור חושבים שיו"ר קדימה ציפי לבני ניהלה את המשא ומתן הקואליציוני בצורה בינונית עד גרועה. כך עולה מסקר של מכון המחקר "פאנלס" שנערך עבור ערוץ הכנסת. מהסקר עולה עוד כי 66% מהישראלים חושבים שההחלטה ללכת לבחירות עכשיו היתה בלתי נמנעת, לעומת 23% בלבד שאינם חושבים כך.

הסקר מלמד גם כי התנהלות סיעת ש"ס במהלך המו"מ הקואליציוני העלתה לא רק את חמתם של מקורבי לבני אלא גם את חמתו של רוב הציבור. 58% מהציבור טוענים שהתנהגות ש"ס היתה סחטנות לא לגיטימית, לעומת 28% שחושבים שמדובר בהתנהגות לגיטימית. 14% מהציבור לא גיבשו דעה בעניין.

מבין ראשי המפלגות שהיו קשורים כך או אחרת למשא ומתן הקואליציוני, יו"ר ש"ס אלי ישי הוא גם הכי פחות פופלרי. על פי הסקר, רק 6% מהציבור חושבים שטובת המדינה עמדה לנגד עיניו במהלך המשא ומתן הקואליציוני. עם זאת, 47% חושבים שטובת המדינה עמדה לנגד עיניה של לבני. כמו כן, רק 20% חושבים שהתנהלותו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נבעה משיקולים של טובת המדינה ורק 11% חושבים כך על יו"ר מפלגת העבודה השר אהוד ברק.

80% - הדחת אולמרט היתה נכונה

בתוך כך, מסקרים שפורסמו בתחילת השבוע עולה, כי לבני מובילה מעט מול נתניהו. 44% תומכים בה לראשות הממשלה, 40% בנתניהו וברק משתרך הרחק מאחוריהם עם 16% תמיכה בלבד.

לא פעם, לאחר שראש ממשלה עומד לסיים את דרכו הפוליטית, רואים התחלה של געגוע אליו. כך היה בשעה שנתניהו וברק נטשו את המערכת הפוליטית וזמן קצר לאחר מכן מפלגותיהם התחילו לחזר אחריהם שישובו לזירה. אולם נראה כי הציבור עדיין לא מתגעגע לראש הממשלה אהוד אולמרט. הסקר מראה כי 80% מהציבור חושב שהדחת אולמרט היתה מעשה מתבקש, לעומת 12% הטוענים כי הדחת אולמרט היא "טעות שאנחנו משלמים עליה".

הסקר נערך בקרב 608 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. חברי הפאנל מהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת במדינת ישראל - מגיל 18 ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully