וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירה בבעל חנות ונדון ל-14 שנות מאסר

קובי מנדל

28.10.2008 / 16:42

תושב צפת שהטריד נערה ברחוב הורשע בניסיון רצח של בעל חנות בגדים שהגן עליה. השופטים: "אך בנס נותר האיש בין החיים"

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (שלישי) 14 שנות מאסר בפועל על מהרטה אדנה בגין ניסיון רצח ובמעשי אלימות חמורים. בנוסף, נדון אדנה ל-36 חודשי מאסר על תנאי.

על פי כתב האישום נגדו, ביולי 2007 הלך הנאשם בעקבות נערה ברחוב בעיר צפת. הנערה חשה מוטרדת, פנתה לאברהם לוי, בעל חנות במקום, וביקשה שידבר עם הנאשם כדי שיחדל להטרידה. בין הנאשם ובעל החנות התפתח דין ודברים, במהלכו סטר האחרון לנאשם ומייד נכנס לחנות וסגר את הדלת. הנאשם ירה לכיוון דלת החנות, בעט בה, נכנס לחנות וירה בלוי מספר יריות. כתוצאה מהיריות נגרמו לו פגיעות קשות והוא משותק בפלג גופו התחתון.

השופטים האשם ח'טיב זיאד הווארי ונחמה מוניץ ציינו בהכרעת הדין, כי פעולותיו האלימות של הנאשם גרמו לכך ש"אך בנס נותר המתלונן בין החיים. מעשיו של הנאשם אשר ירה מספר רב של כדורים, לעבר המתלונן, היה בהם ניסיון ברור לקפח את חייו של המתלונן, בגין עניין של מה בכך". עוד כתבו השופטים כי מעשיו של הנאשם בוצעו על רקע כוונתו להחזיר למתלונן כגמולו, בגין הסטירה שספג ממנו ובכך ראה עלבון וכי הנאשם הותיר את המתלונן בזירת האירוע, בלא שהושיט לו עזרה, ובלא שהזעיק את שירותי ההצלה. תחת זאת, ברח הנאשם ביודעו כי כוחות משטרה דולקים אחריו, הסתתר בעיר אחרת, עד אשר נתפס ביום המחרת.

השופטים גם קבעו כי הנאשם נהג באלימות קשה, תוך שימוש בנשק חם, שגרמה לפגיעה חמורה במתלונן שנותר נותר שבר כלי וחסר כל יכולת תפקודית. "עד למועד האירוע עבד המתלונן בחנות בגדים בבעלותו והיה אדם בריא אשר ניהל אורך חיים רגיל", כתבו השופטים, "ועתה מצבו הינו כמתואר לעיל, הוא אינו מתפקד, תלוי באופן מוחלט בעזרה סיעודית, סובל מכאבים עזים בלתי פוסקים, ומצבו הנפשי עקב האירוע קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully