וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מאיימת: "נגיב בצורה כואבת"

ניר יהב ועידן דורנר

28.10.2008 / 23:02

שר החוץ הסורי אמר בראיון ל-BBC, כי "אם ההבהרות לא יספקו אותנו, סוריה תבחן מספר אופציות שארה"ב יודעת שהן כואבות"

(וידאו: רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

שר החוץ הסורי ואליד מועלם אמר בראיון לרשת BBC בערבית כי ארצו ממתינה להבהרות מצד ארצות הברית בנוגע לתקיפה של מטוסים אמריקאים שאירעה השבוע בשטחה. "אם ההבהרות לא יספקו אותנו, סוריה תבחן מספר אופציות שארצות הברית יודעת שהן כואבות". יחד עם זאת, הבהיר כי לא מדובר בתגובה צבאית.

מועלם אמר כי סוריה אינה מכחישה כי נמצאות בשטחה חוליות טרור ותאי טרור רדומים אך הבהיר ממשלתו עוצרת אותן ותחשוף אותן גם בעתיד. "סוריה אינה מסוגלת לשלוט באופן מלא בגבול שלה עם עירק".

מוקדם יותר אמר שליח סוריה לאו"ם בשאר ג'עפרי, כי ביקש ממועצת הביטחון של האו"ם לפעול על מנת למנוע הישנות של תקיפות אמריקאיות בשטח סוריה, כמו זו שבוצעה ביום ראשון. הוא אמר לכתבים, כי שלח מכתב בנושא למזכ"ל האו"ם באן קי מון ולשגריר הסיני באו"ם ז'אנג יסוי, המכהן כנשיא התורן של מועצת הביטחון.

במכתביו הוא דורש מבאן ומהמועצה לפעול במסגרת אחריותם נגד ארה"ב "בשל אחריותה לפעולתה התוקפנית ותוצאותיה". הוא לא ציין האם הוא ביקש להעביר החלטה המגנה את ארה"ב או לפעול נגדה וציין כי הוא משאיר את ההחלטה בידיהם.

ג'עפרי הוסיף כי הוא מעוניין שמועצת הביטחון תראה בארה"ב אחראית לתקיפה מבחינה "פוליטית" ו"משפטית". יש לציין כי ארה"ב היא חברה קבועה במועצת הביטחון ויש לה זכות וטו על החלטותיה.

מוסדות אמריקאים בדמשק נסגרו

בתוך כך, סוריה הכחישה היום כי המתקפה שביצעו הכוחות האמריקאים בשטחה בוצעה נגד פעילי אל קאעדה, כפי שטענו פקידים בממשל בוושינגטון. "המידע הזה לא לא נכון. אני מכחיש אותו בתוקף", אמר מועלם לסוכנות הידיעות "רויטרס".

בתגובה לתפקיפה הורה הקבינט הסורי לסגור בית ספר אמריקאי ומרכז תרבות אמריקאי הפועלים בדמשק. הממשלה הורתה לשרי החינוך והתרבות "לנקוט בכל הצעדים הנדרשים ליישום ההחלטה תוך תיאום עם הגורמים הנוגעים בדבר".

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי סוריה החליטה גם לדחות את פגישת הוועדה העליונה הסורית-עירקית שהיתה אמורה להיערך בחודש נובמבר. כפי הנראה, מדובר בצעד מחאה כלפי עירק שאפשרה לכוחות האמריקאים לתקוף את סוריה משטחה. עוד נמסר כי ממשלת סוריה גינתה את "התקיפה הברברית האמריקאית על כפר סוכרייה שהביאה למותם של אזרחים חפים מפשע".

ממשלת עירק גינתה היום את המתקפה האמריקאית. "הממשל העירקי מגנה את המתקפה האמריקאית בשטח סוריה", נאמר בהודעה שפרסמה. דובר הממשלה הוסיף כי החוקה העירקית אוסרת על מדינות זרות להשתמש בעירק כבסיס מוצא למתקפה על מדינות שכנות. הוא הודיע כי עירק פתחה בחקירת האירוע וקרא לארה"ב לא לחזור על פעולות שכאלה בעתיד. עם זאת, הוא גם קרא להפסקת הפעילות האנטי-אמריקאית בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully