וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בארה"ב: האם מיזורי תכריע?

טלי גולדשטין

2.11.2008 / 16:25

בגלל שיטת הבחירות האמריקאית, מדינה בודדת עשויה להכריע את התוצאה במרוץ לנשיאות. וואלה! חדשות סוקרת את מדינות המפתח

מיזורי תמכה במנצח בבחירות הנשיאותיות בארה"ב בכל מרוץ ומרוץ מאז 1904, למעט אחד. ב-1956, המדינה הצביעה בעבור אדליי סטיבנסון שניצל את אי הנחת בקרב החקלאים. כמו כן, אדישותו כלפי נושא זכויות האדם עזרה לו בקרב התושבים השמרנים של דרום מיזורי.

בשנות ה-90 של המאה ה-20, שררו במיזורי שתי נטיות פוליטיות סותרות: נטייה שמאלה כלפי הדמוקרטים באזורים האורבניים ונטייה כלפי הרפובליקנים באזורים הכפריים. שתי המפלגות הגדולות, הדמוקרטית והרפובליקנית, מיוצגות מטעמה באופן שווה בסנאט ובבית הנבחרים. משרת המושל החליפה ידיים כל ארבע שנים.

מיזורי היא מעין ארה"ב בזעיר אנפין. היא מורכבת משילוב של תרבות כפרית ואורבנית והמרקם הדמוגרפי, כלכלי והפוליטי שלה משקף את האומה כולה. היא נתונה להשפעות תרבותיות מערב תיכוניות ודרומיות, עובדה המשקפת את היותה מדינת גבול. כמו כן, היא מעין מדינת מעבר בין מערב ומזרח ארה"ב.

השפעתו של ברק אובמה על הקהילה שחורה עלולה להקשות על ג'ון מקיין לנצח במיזורי, במיוחד אם הוא ייכשל באיחוד האוכלוסיה השמרנית של הנוצרים מאחוריו. אובמה מקווה גם למצוא תמיכה בקרב התושבים הכפריים על מנת להחליש בהם את האחיזה הרפובליקנית. מחצית מתושבי מיזורי (3,145,584 בני אדם לערך) מתגוררים בשני האזורים האורבניים הגדולים במדינה - סנט לואיס וקנזס סיטי.

סוגיות כגון בעלות על כלי נשק והפלות הן מרכזיות במיזורי. מיזורי היא גם היצרנית המובילה בארה"ב של אלכוהול. הרגולציה על טבק ואלכוהול במדינה רופפת ביותר.

היסטוריה של הצבעה:

2004 – בוש: 53%, ג'ון קרי: 46%
2000 – בוש: 50%, אל גור: 47%
1996 – קלינטון: 47.5% בוב דול: 41%
מושל: מאט בלנט – רפובליקני.
מספר אלקטורים: 11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully